Breakthrough?!

Ja, jag körde faktiskt mental träning igår och jag tror jag kom till ett breakthrough.
 
När jag hade lyssnat på hela spåret, så avslutades spåret med att jag skulle gå förbi min eld och hämta god energi. När jag sedan öppnade ögonen så märkte jag att tårarna rann. Sjukt läskigt. Jag märkte inte hur det började rinna tårar. Jag tror att det var något som gjorde att jag blev påverkad.
 
När jag lyssnat klart, satte jag mig ner och skrev upp vad jag måste sluta göra, samt vad jag ska börja göra.
 
Detta är det jag kom fram till:
 

Vad jag måste göra:
- Stå emot frestelser.
- Ignorera andras åsikter angående mitt val.
- Undvik personer som tar mer energi än de ger.
- Inse att det är mitt liv, mitt val och JAG som måste fixa denna kamp
- Acceptera var jag är idag.
- Skriva ner tydliga mål och när dessa mål ska uppnås för att kunna komma i mål.
 
Vad måste jag sluta göra?
-Bortförklara mina felaktiga val.
- Undvika vad som egentligen är problemet.
- Utsätta mig själv för frestelser jag inte klarar.
- Skjuta bort och bete mig som att "det gäller inte mig".
 
Detta låter kanske som massa blahablaha för er. Men jag vet exakt själv vad jag menar.

Kommentarer
Postat av: rundamamman

Och jag förstår också EXAKT vad du menar! Inte minst det där med folk som ifrågasätter ens val. Jag skulle kunna skriva en bok bara om det ämnet... och känner återigen att jag blev lite upprörd. ;)

Bra att du skriver upp detta, jag tror den mentala träningen är en av de absolut viktigaste delarna i att lyckas! Jag ska erkänna att jag inte lyssnar på skivan så mycket, men jag använder otroligt mycket av det tänket i vardagen!

2013-05-22 @ 22:52:08
URL: http://www.rundamamman.blogg.se
Postat av: Köttbullen

Vad var det du lyssnade på?

2013-05-24 @ 11:21:12
URL: http://viktigt50.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0