Har funderat lite..

Jag har kämpat med min vikt i flera år. Hur kommer det bli den dagen då jag nått min målvikt?
 
En stor bit ur mitt liv (att kämpa mot kilona) kommer ju att försvinna. Visst, jag kommer fortfarande tänka på vad jag äter och träna men den där fighten med att gå ner i vikt kommer ju inte längre finnas där..
 
Det är en skum tanke att tänka att jag kanske bara är några få månader ifrån mitt mål.
 
Det sägs att det tar ungefär ett år för kroppen att stabilisera sig så om man håller vikten i ett år, blir det lättare att fortsätta hålla vikten nere.
 
Vem kommer jag då vara? Hur kommer jag se ut? Min syn på mig själv förändras ju och den kommer förändras ytterligare, likaså andras syn på mig.
 
En del människor som jag inte mött på länge, känner inte ens igen mig om de ser mig i affären.
 
Det är spännande det här med viktminskning.
 

Kommentarer
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Jag har också funderat på det där. Jag har gått ner tio kilo på lite mindre än ett år och har fem kilo kvar till mitt mål. Men jag undrar om jag någonsin kommer bli nöjd? Det känns lite läskigt att tänka så.
Folk runt omkring mig ser hur jag har förändrats (utseendemässigt) och berömmer mig för mitt slit. Men det känns som att det bara rinner av mig. Jag tar inte åt mig av deras fina ord! Jag är inte nöjd helt enkelt! Hmmm... bara att fortsätta att kämpa :)

2012-12-20 @ 19:21:29
URL: http://emelieschristmas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0