Svar till Maria;

Svar:
Du känns lite bitter och nedlåtande i dina kommentarer och eftersom du inte lämnade någon email, svarar jag här.

För att jag ska gå upp 1 kg i vikt, måste jag äta 7000 kcal i överskottsintag. 7 kilo innebär 49 000 kcal (7x7000). Ska jag ha tryckt i mig 49 000 kcal över dom kalorierna jag äter dagligen? Detta innebär att jag ska ha ätit ungefär 3500 kcal (49 000/14) över de 1800 kcal min kropp behöver och förbränner dagligen. Alltså ska jag ha ätit 5300 kcal dagligen i två veckors tid. Låter det rimligt? Näe, jag tänkte det. It doesn't make sense. Speciellt inte eftersom kroppen även förbränner 1300 kcal dagligen UTAN träning. Alltså då vi äter/går på toa/sover osv. Sen satt jag inte direkt stilla i en soffa under 2 veckors tid. Nej, jag var ute och promenerade, red, shoppade (GICK) dagligen!

Ett bra sätt att skylla ifrån sig? Njä, tycker jag inte. Jag käkade upp min glass och mitt kakpaket vilket var ett totalt värde av 1400 kcal igår. Under veckan har jag levt på kycklingsallad, dinkelmüsli, broccoli, bulgur och kokt lax. Därmed har jag ätit drygt 1300 kcal om dagen. Så att jag åt 1400 kcal extra igår är inte så farligt om du räknar ut det på hela veckan då jag i snitt då ligger på 1500 kcal under en veckas tid.

Något mer du tänkte tycka till om kanske?

Kommentarer
Postat av: Elin Lindström

BRA där Linda :D helt rätt!

2011-05-16 @ 22:15:56
URL: http://2elin.blogspot.com
Postat av: Sandra H

Haha! Knäckt! ;) Hoppas hon orkar med räknandet haha

2011-05-17 @ 00:53:03
Postat av: Emelie

Jag är på din sida till 100 %

2011-05-17 @ 07:23:12
URL: http://baggholm.wordpress.com
Postat av: anna

åh vad roligt :) hoppas att få se dig här nere då !

det beror helt på vad man är ute efter , min favoritstad här nere är iaf sousse , men även hammamet är fint :)



Här i sousse finner du det mesta , de genuina tunisien och även turistställerna :)) så satsa på sousse :D

2011-05-17 @ 16:58:04
URL: http://annakrantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0