Svar till Sandra;

Svar: Hej! Det är lite olika om jag bestämt mig för att köra kondition eller styrka.

Om jag valt styrka
så brukar jag köra cirka 10 minuter på löpbandet då jag går snabbt och joggar lite, för att sedan gå till maskinerna och jobba med musklerna vilket också tar rätt så hårt på kroppen eftersom jag brukar svettas som en gris. Brukar gå mellan maskinerna, göra cirka 10-20 repetitioner (reps) beroende på vilken maskin det är och ungefär 4-6 sets, alltså 40-120 reps (40-120 gånger) på en maskin. Jag använder olika vikter beroende på vilken maskin det är. Brukar göra långsamma reps upp och ännu långsamma reps ner så armar och ben nästan skakar i slutet av setsen eftersom om man använder sig av för snabba reps så kan man svinga upp vikten och använda helt fel muskler. Sedan brukar jag köra 10 minuter på crosstrainern också mellan maskinerna, bara för att svettas lite mer liksom. Svettas är bra! Speciellt om man vill gå ner i vikt! Så jag kör med allt jag har och mesar inte på som dom som bara trampar lite halvhjärtat på spinningcykeln för att inte bli svettig.

Om jag istället valt kondition så brukar jag köra 10 minuter på löpbandet då jag går snabbt eller joggar lite, 40 minuter på spinningcykeln på högt motstånd och högt tempo (brukar hinna 20km på 40 minuter), ungefär 10 minuter på roddmaskinen, för att sedan köra ytterligare 10 minuter på löpbandet för att varva ner.

Oavsett vad så stretchar jag hela kroppen efteråt, glöm inte det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0