Inte närvarande..

Fan, plugget tar KÅL på mig nu. Igår läste jag en bok på 290 sidor, i sträck på fyra timmar bara för jag helt enkelt glömt bort att den ska läsas tills på tisdag och dessutom inte hunnit med. Direkt när jag kommer hem från skolan på måndag då jag haft tenta, ska jag göra uppgiften till boken. Sedan har jag skola på tisdag, onsdag, torsdag och fredag. På fredag ska även en annan tenta lämnas in. Och på tisdagen har jag nästa tenta och för att kunna göra den så gäller det att plugga satan i helgen eftersom jag inte gjort uppgifterna till den än. Det tar ju aldrig sluuuuuuuut.

Det är svårt att hitta en balansgång mellan skola, träning och ansvaret som jag har med hästarna. Jag är helt sjukt stressad och somnar ibland redan nio på kvällen eftersom jag är helt slutkörd. Jag vet hur mycket jag skulle behöva göra också.

Bland annat skulle hästarnas man behöva ryckas, nästa helg måste jag hämta hö, efter den 15:e ska jag sätta igång med ridningen igen och hovslagaren måste ringas också. Det låter hemskt men ibland vore det bättre om jag inte hade dom. Jag känner själv att jag inte alls hinner med. Men samtidigt kan jag inte ta bort dom ur mitt liv heller. Aaah. Träningen är dock bra för jag får utlopp för mycket stress genom träningen. Jag vet inte hur jag ska förklara.. 

Nåja, jag ska återgå till pluggandet. Fonetik är det som gäller. Tenta på måndag som sagt. Håll en tumme eller två.

Jag längtar tills denna kurs är slut, den 15 april. Då åker jag till morfar den 18:e och fan vad jag längtar. Min morfar är bäst.


Kommentarer
Postat av: emilia

Hej!

Läs och kommentera min hästblogg. Hos mig hittar ni allt möjligt som handlar om hästar och ridning. Ni får olika tips, upptaderar ständigt om mina rodpass olika dressyr övningar osv. Jag svarar gärn på läsar frågor och om ni har fågor ang ridning. det är bara att kommentera din fråga så svarar jag! hoppas ni gillar det! var gärna med och påverka bloggen så den blir så bra som möjligt!

MVH Emilia - dressyrryttaren.devote.se

2011-03-05 @ 18:49:41
URL: http://dressyrryttaren.devote.se
Postat av: JD | 65 kg ska bort!

oj hur orkar du? jag missar mycke träning för jag orkar inte med det me allt annat :O SLARV!

2011-03-05 @ 19:35:00
URL: http://josdil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0