I mitt skafferi..

Ni är en del som frågat vad jag egentligen äter nu när jag bytt livsstil och därför har jag tagit en bild på mitt skafferi, frys och kyl för att visa det. Idag visar jag vad som gömmer sig i mitt skafferi.

Eftersom jag bor hemma hos min mamma och hennes sambo men inte äter samma mat som dem, har jag fått en egen hylla i kylen, skafferiet samt en egen låda i frysen där jag har mina saker.

Detta är min hylla i skafferiet:


1. Ritvia multigrain fullkornsknäckebröd
2. Majsbröd
3. FinnCrisp
4. Rött ris
5. Mer majsbröd
6. Solrosfrön
7. Kornmjöl till kornmjölsgröt (mums)
8. Fiberhavregryn
9. Grönsaksbuljong
10. Lättdryck (fläderblom).
11. Ananasringar
12. Makrillfilé
13. Ketchup med mindre socker
14. Gröna linser
15. Rostade mandlar (lördagsgodis)
16. Krossade tomater med vitlök
17. Fullkornspasta
18. Fullkornsmakaroner
19. Riskakor
20. Hela champinjoner i burk
21. Tonfisk i vatten
22. Bambuskott
23. Glutenfritt mjöl
24. Uncle Ben's ris
25. Fullkornshavregryn igen
26. Råris
27. Fullkornsbulgur
28. Fullkornsmakaroner
29. Svarta och gröna oliver
30. Höns- och Oxsoppa
31. Kidneybönor

Annat som brukar finnas i mitt skafferi eller som finns men inte syns: Röda linser, nyponsoppa och varma koppen vid sjukdom, bananer, torkad frukt, böngroddar i burk, honung som grannens bin gör (står bakom soppan).

Bröd äter jag väldigt sällan men brukar då äta knäckebröd eller majsbröd (glutenfritt). Äter inte heller så mycket pasta men vill ha många valmöjligheter och därför har jag så många olika sorter. Lättdrycken dricker jag väldigt sällan. Tror den har legat där sedan i mars eller något liknande. Uncle Ben's riset har jag där eftersom mina kompisar inte tycker om fullkornsriset för det är för hårt..?!

Nu fick ni lite insyn på vad jag brukar ha i skafferiet iaf. Något ni blev fundersamma över?


Kommentarer
Postat av: Joline

Haha, vilket jobb och sammanställa allt det där men det var intressant så tack för det!

2011-06-16 @ 19:57:09
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/
Postat av: angelica

Haha jag håller faktiskt med dina kompisar om att fullkornsris är hårt :P haha..



svar: Ja, väldigt skönt faktiskt känns mycket bra att få göra lite nytt, träffa nytt folk..starta om på något sätt :)



Ok ja när man är sjuk är de ju lätt att det går lite fel sådär.. hur många kg har du kvar till ditt mål nu?

Jag tycker väl att det går bra..visst jag kanske inte motionerar så mycket, det blir promenader..men jag tror faktiskt att jag kommer gå väldigt mycket när jag flyttat ner till Stenungsund. Finns många fina vägar och jag har ju inte riktigt lärt mig att hitta så bra att va ute o gå :) sen så tycker jag faktiskt att jag äter rätt bra också :) Tror faktiskt att LCHF hjälpte mig lite med att få bort sötsuget och sålla lite bland matvanorna :)

2011-06-16 @ 21:04:57
URL: http://snultan.blogg.se/
Postat av: Katta

HAHHAHAHAHAHA OMG!!! Jag tror endå att stöde var värst! Faktiskt!!! Omg Skönsmon då var vi nästa grannar!!! Hahahah! Jag bodde ju uppe på Södermalm, du vet dom fina kvarteren?? hahahah ;D Omg, alltså jag dör efter sundsvall!!!! När flytta du därifrån? kram<3

2011-06-17 @ 08:17:03
URL: http://kattasfett.se
Postat av: Frugan

Vad mycket nyttigt.



Jag har två vänner som är vuxna som har blivit sövda.

Men men nu blev det som de blev :(

2011-06-17 @ 10:42:55
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: anneli

det låter helt awesome. Jag har skitit i allt med träning, livet desto värre i ett par veckor. Men nu är jag tillbaka på krigsstigen och ska även påbörja under diet eller snarare livsstilen med LCHF :)

2011-06-17 @ 13:53:13
URL: http://mineinspiration.blogg.se/
Postat av: Viktkamp

Vilken rolig grej =) kanske jag tar efter ;) kram

2011-06-19 @ 19:16:13
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0