Svar till Sandra:

Hej Sandra!
Om du läser hela inlägget så ser du precis vad jag ätit. Detta var en detoxvecka vilket gick ut på att rensa ut slaggprodukter och endast äta vissa saker. Nu har jag återgått till min riktiga "diet", med riktig mat. Men detta åt jag den veckan:

Morgon: Ett stort glas ljummet vatten med pressad citron i.

Frukost: Fruktsallad med 1 banan, ½ äpple, ½ apelsin, 1 passionsfrukt, 1 skiva melon, 1 dl dinkelmüsli, 1 näve rostade mandlar. 1 linfröshot (½ glas vatten och 1 msk linfrö ska stå i blöt över natten)

Lunch: Ceasarsallad (1/4 salladshuvud, 15 cm gurka, ½ paprika, 10 skurna sockerärtor, 1 stekt kycklingfile som är skuren i bitar). Eller en kokt laxfilé med 2 dl bulgur och sockerärtor/broccoli.



Mellanmål: 2 dl torkad frukt (exempelvis torkade tranbär, torkade jordgubbar, torkad ananas, torkad kiwi).


Middag: En kokt laxfilé med 2 dl bulgur och sockerärtor/broccoli eller het böngryta med ingefära, vitlök och cayennepeppar som serveras med gurka och 2 dl råris.



Kvällsfika: 2 nävar rostade mandlar och en stor kopp grönt tea.

Jag drack även väldigt mycket vatten, samt grönt tea med citronsmak. Men tänk dock på att detta matschema är något som du ska använda dig av 1 vecka eller 10 dagar för att rensa ut slaggprodukter från kroppen. Man känner sig piggare och fräschare efteråt men det är inget som jag råder dig att leva på månad in och månad ut eftersom det då förlorar effekten.

Tänk också på att det är hälsosammare att tappa ett kilo i veckan, istället för stora siffror. Mellan 0,5-1,0 kg är lagom. Att gå ner i vikt tar tid, tålamod och motivation!

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Kjetil

hej

Legg inn en av dina artikler på www.alternativmedisin.org

2011-02-05 @ 20:44:19
URL: http://alternativmedisin.org/
Postat av: Ellis

o .. m ... f .... g... kaninmat! I caaaant look at it!! :O

2011-02-06 @ 04:09:35
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: va kul! Var det bra där då?

2011-02-06 @ 09:54:30
URL: http://sofietagtstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0