Idiot?!

Allt började med att hon skrev på sin logg att hon tagit den första Allevoshaken, varpå jag svarade att det är betydligt bättre att käka nyttigt och träna istället för att dricka en massa konstgjord skit som innehåller mer sötningsmedel än vatten samt att man går upp i vikt lika fort efter att man slutat med dessa måltidsersättningar. Skrev även att det helt enkelt är ohälsosamt för kroppen. Hon sa att det minsann var superbra och att man bara får köra med dem i 2 veckor. Jamen varför? FÖR DET INTE ÄR HÄLSOSAMT!

Går man ner för mycket i vikt, för snabbt, hänger inte organen i kroppen med och dessutom tappar man muskelmassa för att täcka underskottet. Viktnedgång ska ta tid! Du gick inte upp kilona på 2 veckor, varför tror du då att du ska tappa dom på den tiden?

Hon påstod även att JAG misslyckats eftersom det tagit mig 6 månader att gå ner 27 kg eftersom det var för lång tid. Hur nu det kan vara möjligt? Ju snabbare man går ner i vikt, desto större chans är det att man går upp i vikt igen. Hon visste dessutom att detta fungerade för henne då hon gjort på detta sätt flera gånger tidigare. Om det nu fungerade för henne, varför var hon tvungen att göra det fler gånger och varför gick hon upp i vikt igen? Vissa tänker inte längre än näsan växer.



Människan i fråga kan INTE ta kritik. Om jag har andra åsikter måste väl jag kunna få kommentera hennes statusuppdatering, eller? Kort därefter raderade hon mig, samt blockade mig på Facebook. Mogna lilla flickan kom på att hon inte hade något att sätta emot! =)

Näe hörrni, träna och ät rätt istället för att tro på Nutriletts och Allevos måltidsersättningar. För det är bara skitsnack. Amen on that!


Kommentarer
Postat av: JD | 60 kg ska bort!

hahaha vilken jäkla blåst tjej!

det är så skönt att du verkligen tar det med en nypa salt och inte tar åt dig :D

2011-02-22 @ 13:01:12
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Anonym

dummaste konversationen jag har läst. du har rätt. har sj gått på pulvet o bars o alltid gått upp o plus lite till ½ år minus 27 kg är skit bra. din sk vän är nog bara avund sjuk , blir ba arg när jag läser detta. kämpa på!

2011-02-22 @ 14:49:30
URL: http://mscharlie.blogg.se/
Postat av: Sofie

hahahahaha jag dööööör.alla vet nutrilett o såna drycker kostar multum och bara e bortkastade pengar

2011-02-22 @ 15:44:00
Postat av: Linda

Sofie: Jag instämmer!

2011-02-22 @ 16:15:48
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Laura

Fazers blå? Vet du inte vad det är?? Eller säljs det inte i södra Sverige? :) Det är världens godaste finska mjölkchoklad! :)



2011-02-22 @ 16:55:42
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: angelica

Du har SÅ rätt Linda. Viktminskning handlar inte om att man ska äta skit för att gå ner massa kort tid utan det handlar om att man ska byta livsstil o köra på något som är bättre och som får en i längden att gå ner i vikt, samtidigt som man tränar =)



svar: aah jo de kan man ju göra :) ska kika massa på blocket när jag flyttar till gbg om jag kan hitta pinnstolar =)



blir nog en del annat fix med..kul med möbler o inredning tycker ja :)



aah kanske gör de :) men har ju nästan precis avslutat en 30 dagars utmaning o de har gått lite segt hehe :p



aah uscha hoppas du mår bättre nu iaf

2011-02-22 @ 17:13:06
URL: http://snultan.blogg.se/
Postat av: Emma





annars kan jag säga att det är ett hett tips att äta skit och bara träna lite grann - då står man still i vikt.. ;)



.. nej, jag vet, jag är nog fel person att kommentera sådant, haha :P

2011-02-23 @ 13:20:22
URL: http://irrelevant.blogg.se/
Postat av: Pauline

Oh.. My.. God.. Varenda människa vet att det ska ta lång tid att gå ner i vikt för att allt ska hänga med, speciellt om man är överviktig. Inte vill man ha skadade organ och massa löst skinn! Jag är glad att jag också har gått ner sakta men säkert!



Jag tycker du är jätte duktig och du kämpar hårt! Framförallt äter du bättre mat och motionerar, vilket inte den dära blåsta tjejen gör och därav måste hon jojo-banta hela tiden! Fan va jag blir förbannad på såna IQ-befriade tjejer som bara ska klanka ner på andra för att dom ska må bättre själv!!

2011-02-23 @ 14:18:36
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Jennifer

Haha, så sjuk människa!

Först & främst - jo visst går man ner på Allevo och allt vad det heter (gick själv ner 25 kg på cambridge) MEN att kritisera din viktnedgång & övrigt vad sjukt och riktigt barnslig verkade hon vara

2011-02-23 @ 18:13:54
URL: http://kliingan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0