Dagliga frestelser.

När man ska gå ner i vikt så vet ju alla att det är väldigt viktigt att ha familj och vänner som stöttar. Min familj stöttar mig och vill att jag ska gå ner i vikt för att jag ska må bra, samt vara nöjd med mig själv. Mamma tycker dock att 20 kilo till räcker..

De skulle också behöva gå ner i vikt men istället för detta så faller de hela tiden för frestelser. Detta leder till att det ofta ligger bullar, kakor och godis hemma hos oss. Detta är inte fullt så svårt att blunda och gå förbi längre. I början är det riktigt svårt dock. Men det är det nog för alla.

Jag har även lite egna frestelser som står inne på mitt rum som jag faktiskt mår bra av att se, men att inte äta. Då känner jag hur pass stark jag är. Det som står inne på mitt rum är en förpackning med Lindt-choklad, Jelly-Beans, arabtuggummi fullt med socker och Skittles.

Genom att ha detta ståendes och kunna låta bli det, så känns det extra skönt på de lördagar jag tar en eller två rutor med choklad för att belöna mig själv efter en vecka av slit. Jag har nämligen två mörka chokladkakor (Lindt Madagaskar och Lindt Caramel Intense) som ligger i skafferiet som räckt i snart en månad, och då har jag tagit sammanlagt fyra rutor. Ibland är jag inte ens sugen och då tar jag ingen choklad. Men viktigast för mig själv, är att jag inte flyttar denna "chokladdag", utan alltid har den på lördagar. Annars tror jag det är lätt att trilla tillbaka i gamla vanor och "belöna" sig själv dagligen.

Dagligen skämmer dock jag bort mig själv på kvällen med en stor kopp grönt te, en tesked honung och en frukt. Betydligt nyttigare och bättre än godis, chips och kakor, inte sant?

Det är en jävla tur jag är oxe, så jag är sjukt tjurig. Det tror jag hjälper mig mycket i min kamp mot kilona och alla frestelser.



Har ni några tips på hur man motstår frestelser?


Kommentarer
Postat av: M E R E I

- haha har tyvärr inga tips, kan inte leva utan onyttigheterna! haha!

2011-02-23 @ 13:53:39
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: JD | 65 kg ska bort!

det är fan starkt, har jag godis i mitt rum kan jag inte låta bli skiten :O

2011-02-23 @ 14:08:01
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Crolas

Äta mango... En sådan fantastisk uppfinning. Även mango i form av sorbet är ju också toppen. Vet att kalorinivån på dem är väldigt låga. Dock vet jag inte hur hård du är med vad som räknas som för mycket om du unnar dig med en tesked honung.. hehe ;) Annars funkar tuggummi bra för mig, men dåligt för många andra.

2011-02-23 @ 15:17:01
URL: http://crolas.webblogg.se/
Postat av: FRIIDA

Var gärna med i dagens blogg! :D

2011-02-23 @ 18:59:45
URL: http://fayys.blogg.se/
Postat av: charlie

ok nu vill jag ej va elak men tror inte ett skit på detta med kraftig benstomme finns dt vilja finns det väg. alla sa jag hade kraftig benstomme t.o.m jag började tro på det och tycker jag har lyckats ganska bra o gå ner nästan 54 kg o väger ca 70 kg. Ingen kraftig benstomme eller ngt som e omöjligt här inte ;)



okej hur ser din mage ut exakt har du som min? För jag har en chans på 5% och få igenom min OP gratis så ser din mage bättre ut så har du nog ingen chans tyvärr. Men om du vill operera dig kostar dt mellan 44 000 till 55 000 kr för enbart buken då. de har ju ändrat reglerna .. innan kunde man få den även om man ba dåligt psykiskt över dt .. nu ska dt helst ha en fysisk påverkan. ex att magen hänger så mkt ner så att man får skavsår under magen eller ex underlivet, förstår du va jag menar? Drf har jag knappt ngt chans .



ah men dt e ju skit bra :D! Fortsätt så! Hur mkt e målet?



cambridge? Va hahah vart har du fått dt ifrån? Har skrivit precis över hela bloggen att jag går på Atkins. Inne snart i min 17:e månad på den :) inga pulver dieter inte ..



2011-02-24 @ 10:07:44
URL: http://mscharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0