Ung och dum!

Förra veckan fick jag nog när jag surfade runt på internetbanken, mailade då till min bank och bad om en tid då de förklarar hur allt egentligen fungerar för om jag ska vara riktigt ärlig så har jag noll koll.

Jag vill helt enkelt veta hur det fungerar med sparkonton där man har låsta pengar, räntor, osv osv osv. För jag vet inte ett jävla skit. Jag är intresserad av pengar. Ser ju exempelvis på Lyxfällan eftersom jag tycker att det är ett väldigt intressant program. (Lyxfällan har dessutom säsongspremiär ikväll med nya programledare).

Jag har vuxit upp i ett hem där pengar alltid varit ett stort problem vilket till stor del beror på att mamma varit ensam och sjuk. Därför vill jag ha total kontroll över min ekonomi för att jag inte ska hamna i problem själv.

Jag har fyra konton på mitt konto, ett vanligt bankkonto och tre sparkonton där jag sparat en hel del pengar nu. Nu när jag har dessa pengar så vill jag att de växer och blir fler och därför vill jag ha lite rådgivning så jag får veta hur allt egentligen fungerar.

Såhär ser mitt konto ut:

Jag har gjort olika sparkonton för att kunna skilja eventuella kostnader åt men mer än så har jag inte koll på.  

Klockan 16.30 ska jag vara på plats på banken och få allt förklarat för mig. Ska ta med mig de stora lyssnaröronen så det är bara att hålla tummarna för att jag förstår allt. Pauline ville nämligen att jag skulle lära henne sen också.

Hur många av er har egentligen koll på hur saker fungerar på banken?


Kommentarer
Postat av: minna

hej,fin blogg !!! :D

2010-10-07 @ 14:35:15
URL: http://minnnaslife.blogg.se/
Postat av: Mizca - Tredje gången gillt?

Hahahaha!! Så det vill du!!

Jag har en sån karl. Asg

2010-10-07 @ 15:13:13
URL: http://www.mizca.se
Postat av: angelica

Bra intiativ av dig att träffa banken! Jag sparar inget eftersom jag inte har några pengar att spara men det är ju bra att ha något för framtiden osv. När jag börjar tjäna mer och få bort mina krediter så ska jag också börja spara.



Men annars, så förstår jag ingenting heller av räntor och skit. Men jag är bra på att planera o hushålla med pengar när de inte räcker till, vilket ju händer ofta.

2010-10-07 @ 16:51:39
URL: http://snultan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0