Tjockistankar

Jag har kommit på en sak som gör mig jävligt orolig över mig själv. Jag har blivit en riktig tjockis. Alltså. Jag har börjat att klä på mig på sommaren istället för att klä av mig. Se som idag till exempel. Jag ska åka och se efter barnen klockan halv fem och jag började kolla efter vad jag ska ha på mig för någonting. Jag drog fram mina långa mjukisbyxor och en långärmad tröja. Varför? Jag vet ju att det är varmt som tusan i deras hus men ändå så väljer jag att klä på mig när det är hela 27 grader varmt. Skärpning!

Jag ska nog försöka att leta reda på en kjol istället också kanske kasta på mig en tubopp och en trekvartströja över det istället. Det fungerar ju verkligen inte detta. Jag mår ju sämre och sämre med mig själv. Jag hoppas verkligen att läkarna hittar vad som är fel på mig snart så jag kan börja gå ner i vikt. Imorgon ska jag ut och börja powerwalka igen. Jag har ju dessvärre lagt det på hyllan under den tiden nu när jag har haft fullt upp med skolan men nu fungerar det inte längre. Jag börjar powerwalka imorgon och ska göra det hela veckan oavsett hur trött jag är när jag kommer hem från jobbet. Det måste helt enkelt göras.

Nästa vecka har jag tänkt börja tvinga mig ut och powerwalka två gånger om dagen om jag orkar ta mig upp på morgonen. Jag kan ju i alla fall testa det på måndagen då jag är ledig. Om det fungerar då så går det nog att fortsätta på det spåret för detta fungerar verkligen inte längre. Jag går upp i vikt utan att äta någonting som är "fel" att äta och ändå rör jag ju på mig. Knepigt värre.

Mitt mål är att gå ner så pass mycket i vikt så jag kan börja gymma till hösten. Visst är det knepigt att man vill gå ner i vikt för att kunna börja gymma? På gymmet handlar allt om utseende, hur tjock man är, hur mycket muskler man har osv och därför vill man ju inte se ut som en flodhäst när man börjar gymma direkt. Jag vill bli mig igen, utan en massa äckligt fett som sitter både här och där.

Nu börjar allvaret. Typ.

Jag rensade ju min garderob för ett tag sedan som ni minns och plockade ner allt som jag hade blivit för stor för, i påsar. Ni ser hur många påsar det är och ni ser hur pass lite kläder det hänger uppe. Detta är dock bara tröjor, byxor, shorts och kjolar. Sedan finns det ett helt skåp med linnen och t-shirts som vi inte ens ska titta på.



Var är du kroppen? Kom tillbaka!


Kommentarer
Postat av: Pauline

I hear you sister! Jag behöver också börja powerwalka :P

2009-05-31 @ 21:25:56
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Nicolina

Trevligt att du hittade min blogg. :) jag ska med börja läsa din blogg.Har redan läst dom flesta inläggen. :) Det du skrev nyss om gymma är faktiskt inte så. Jag trodde det med innan jag började på f&s. jag trodde att alla skulle kolla på mig för jag inte orkade saker och att jag var jättetjock. Men det är inte så för alla är inne i sin sak och har inte tid att kolla på en. Så det är faktiskt ingen fara att träna gym. :) Du får faktiskt gärna börja träna där. Får du har man allt en person att träna med om ni ny träna samtidigt, alltid roligare att ha nån och snacka med på gymmet. :) ha det bra. kram. <3

2009-05-31 @ 21:38:23
URL: http://jagvillintevaratjockmer.blogg.se/
Postat av: Katarina

Sv: Jag hade en genomskinlig förut, men då ser man ju typ normal ut när man sover (; Alltså, det är tandprotes-rengörings-tabletter jag använder till bitskenan, ska tydligen vara bättre än att bara borsta (enligt min moster som jobbar med tänder)

2009-05-31 @ 22:04:53
URL: http://englandsaret.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Sv: Himla bra att du inte gör det! Själv brukar jag tänka en hel del på hästarnas storlek.. Dock inte på att de ska vara för små, snarare tvärt om. Att rida en rejäl häst på 175 är ingen höjdare för mig!

2009-05-31 @ 23:06:28
URL: http://www.dressyrbloggen.se
Postat av: Birsen

Äsch du kommer gå ner en massa nu när du börjar sommarjobba ska du se!



Ja visst är det märkligt att pungkulorna inte kommer på plats som så sent i graviditeten. Vissa bebisars kommer ju inte ner först efter födseln eller så behöver man operera dom på plats. Men usch sånt ska inte jag tänk apå nu. Mår tillräckligt skit av socialomsorgen jag läser ändå.



Nu ska jag sova.. Go natt

2009-05-31 @ 23:58:17
URL: http://birsen.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Haha precis! Oj vilken bjässe, det var inte litet.. En sådan häst vore mardrömmen att äga, så besvärligt att lägga på täcken och så vidare. För att inte tala om ridningen. Nä, hästar av mer "normal" storlek är att föredra!

2009-06-01 @ 09:46:11
URL: http://www.dressyrbloggen.se
Postat av: - ● Rebecca ● -

Negrer rockar!

2009-06-01 @ 10:10:26
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Haha, hästnamn kan vara lite roliga ibland.. Finns så otroligt många konstiga och knäppa namn! Min gammla ponny heter, översatt till svenska, Lastbil.

2009-06-01 @ 10:46:46
URL: http://www.dressyrbloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0