Förklaringar

Jo, jag ska väl uppdatera nu och det är väl tänkt att jag ska börja blogga igen idag. Så då får jag hålla mitt löfte och helt enkelt börja blogga igen. Det är som sagt en hel del som hänt och det blev helt enkelt för mycket. Orkade inte med någonting, jag har inte ens varit online på msn på över en vecka. Det är inte likt mig alls. Jag brukar i alla fall logga in och kolla min mejl men nu har jag 86 email i inkorgen som jag ska börja läsa igenom. Som tur är så är det mesta reklam.

Så vad har hänt den senaste tiden då? Joo. Jag har färgat håret och påbörjat min färd tillbaka till min gamla hårfärg. Ehm.. Jag färgade håret idag dårå. Sedan så har jag tentat av musiken så nu har jag ett fett MVG i musik. Härligt att någonting har varit positivt under tiden jag har varit borta liksom..

Mamma drog iväg klockan kvart över sju imorse vilket innebär att jag är kvinnan i huset. Höhöhö, så jag ska alltså städa och hålla placet rent och fräscht i tre veckor. Laga mat och allt annat mammasaker ska jag göra också. Det blir nice att vara ifrån henne ett tag. Vi går varandra på nerverna på tok för mycket när både hon och jag är hemma 24 timmar om dygnet..

Sedan till de lite sämre nyheterna som fick mig att sluta orka med allting, slå av mobilen och hela kitet var att en av mina vänner tyvärr dog den 19:e januari och det var helt enkelt toppen på isberget om man säger så.

Den största orsaken till att jag mådde dåligt var att allting sket sig med Selim. Det var ungefär en månad sedan som vi sa att vi skulle tuta och köra på detta men så blev det ju inte. Det hela slutade med att han bad mig blockera honom vilket jag gjorde eftersom han helt enkelt inte kunde förklara saker och ting för mig och att jag pressade honom till att berätta allting för mig.. Det var sådant som han skulle berätta för mig via telefon, om jag bara hade tålamod att vänta tills han kom tillbaka till Istanbul. Jomentjena. Ska jag sitta och vänta i 18 dagar på att snubben ska fixa sina högskoleprov och grejjor. No fucking way liksom.. Inte när det är HAN som måste visa MIG att det går att lita på honom igen. Då får man fan jobba för att få tilliten tillbaka istället för att tro att jag kan och tänker sätta allting på paus utan en förklaring.

Jag blockerade honom i alla fall och då fick jag ett argt email där han var arg för han inte fått säga hej då till mig och där han berättade om att han har blivit sjuk igen och att tumören kommit tillbaka och att hans mamma är sjukare än någonsin och han trodde att hon skulle dö och liknande. Istället för att prata med mig, vilket jag hoppats på att han kunde göra på samma sätt som han kunnat prata med mig tidigare så kastar han ett sådant email på mig för att jag ska känna mig skyldig. Men tydligen så fungerade inte hans lilla hjärna så pass bra att han förstod att jag fanns där för honom istället för att jag skulle vända honom ryggen. Så jag skrev tillbaka ett låååångt email till honom för typ tio dagar sedan vilket min kära vän sa åt mig att jag inte skulle göra eftersom Selim enligt honom sårat mig alldeles för mycket under året 2008/2009.

Men sagt och gjort, mejlet är skickat och allting ligger i hans händer. Igen. Jag förstår verkligen inte varför jag låter mig själv påverkas så otroligt mycket av den snubben. Det kommer jag nog aldrig förstå. Men det var/är någonting speciellt med honom som fick mig att alltid se det bästa med allting. Det går inte att förklara. Han var en stor del av mitt liv i en lång period så det är väl nästan självklart att man påverkas av personen i fråga då..

Oj, det blev ganska så långt. Men ni förstår kanske varför jag valde att bara umgås med mig själv och min familj ett tag. Jag behövde helt enkelt tid till att smälta allting och försöka förstå saker och ting. Även om jag "bara" var borta 8 dagar så var dom dagarna guld värda för mig. Nu är min mobil påslagen igen och jag är back in buisness. Nu ska jag inte låta någon trampa på mig igen. Så är det bara.


Kommentarer
Postat av: Johanna

jasså tycker du de

2009-01-26 @ 15:16:13
URL: http://scorpiongirl80.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck ~~

Usch, att vänner dör låter inte kul. kramar om



Jajjemen, fotograferingen och sminkningen är gratis, sen får jag köpa bilderna om jag vill ha.

Sånt kan vem som helst beställa men då kostar det runt 800:- för samma grej fast då får du 3 bilder för priset..

2009-01-26 @ 15:23:33
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Pauline

Jag beklagar sorgen av din vän. Jag vet att det gör ont när någon nära går bort :( Jag är här om du vill prata .



Och det med Selim, ibland är det bättre att gå skilda vägar även om det gör så himla ont att man nästan går sönder.



Jag hoppas att det ordnar sig med allting. "Det löser sig i halvlek", som min syster brukar säga (då hon var ihop med en fotbollsspelare :P ).

Det är kul att du är tillbaka alla fall :D

Pusss

2009-01-26 @ 15:25:19
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: STYLE BY B'N

haahha! ;)



hugs!!!

2009-01-26 @ 15:32:32
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se/
Postat av: Johanna

jag missade programmet i fredags och reprisen i går men jag gillar Laila

2009-01-26 @ 16:08:18
URL: http://scorpiongirl80.blogg.se/
Postat av: angelica

Absolut. Visst är det så. Det blir till slut ett desperat försök för att hålla sig kvar på toppen. Haha måste vara jobbigt för henne xD



AAh läste ditt långa inlägg. Kan tänka mig du behövde en liten paus och bra för dig att du tog den! Problemet som jag ser är att jag ej kan stänga av mobil och mail eftersom jag har folk som måste nå mig (plugg och jobb) så det är väl de enda problemet. Men kanske bara att skita i allt annat och isåfall bara ta itu med viktiga saker som jobb och plugg när det behövs.. De kanske hade varit något då :)

2009-01-26 @ 16:11:13
URL: http://snultan.blogg.se/
Postat av: angelica

absolut. och jag orkade ju läsa hela :)



Hehe jo de är iofs sant :) annars får man väl planera in några dagar ma vet att de e lungt man e borta hehe :D



Hmm kan ju verligen inte va lätt att va "så" känd liksom. att folk vet vem man är närman är osminkad på Ica eller att få så många negativa kommentarer. så ja menar de kan ju inte BARA va glamour att va bloggkändis hela tiden... hon lär ju må dåligt av de också.. om inte gör hon det när hennes kändisksap går över =p haha

2009-01-26 @ 16:20:48
URL: http://snultan.blogg.se/
Postat av: Johanna

oki vem tycker du ska åka ut då?

2009-01-26 @ 16:22:39
URL: http://scorpiongirl80.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck ~~

Jo visst kan man det, men jag tar hellre barn snart än utbildningen. Vet inte om det är dumt eller inte, men kanske för att jag är så osäker på om det verkligen är vad jag vill göra/jobba med.



Dyraste är 400:- har jag för mig dom sa men sen går det ju neråt pga hur många man köper..

2009-01-26 @ 16:32:34
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck ~~

Dom går att ta på 30dagars faktura men dom måste ju ändå betalas.. Så det är ju lika dyrt ändå =)

2009-01-26 @ 16:33:13
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Babymyz med Familj

Åhh gumman.

Låt ingen trampa på dig, du är värd bättre än så!!!!



Beklagar sorgen snäckan, vet hur du har det och jag finns här om du vill prata

Kram

2009-01-26 @ 17:42:52
URL: http://babymyz.blogg.se/
Postat av: Painted Memories

Svar: Ja det börjar som sjunka in nu mer och mer.. :)

2009-01-26 @ 17:44:21
URL: http://paintedmemories.blogg.se/
Postat av: kajsa

hehe nej jag bor i helsingborg :D

njaa han e inte så lång, han är typ 172 och jag är 161 :P



usch kommer aldrig mer äta spenat! haha



2009-01-26 @ 17:51:19
URL: http://kajsatasan.blogg.se/
Postat av: Pauline

sv: Fan, vi måste till afrika och hjälpa barnen. DOM BEHÖVER VÅR HJÄLP! ;D



Vi kan kanske ta den nångång denna veckan? Jag går bara hemma ändå och gör ingenting i princip :p ha ha!



Ja, min lilla plutt.. :) Det var en kille som trodde att hon var en chihuahua nu i helgen. Jag bokstavligttalat jag tappade hakan :P ha ha!

2009-01-26 @ 18:35:09
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Inget Namn

tjena tjejen.

oj kan förstå dig..

Vet exakt hur du känner dig om jag ska va ärlig...

Måste börja säga att jag beklagar om din vän som dog.. vet EXAKT hur de känns o förlora en vän.. har gjort de ett antal under dessa år..



Men du ska inte låta en kille ha makten.. de ska va DU som ha makten...

låt han fatta o inse vem du är o vad du vill.. sen e de hans förlust... men låt han inte ha dig runt lillfingret

2009-01-26 @ 20:22:03
URL: http://www.metrobloggen.se/duvetinte
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Nej nej, klart jag inte går själv. Jag bor ihop med 10 andra (inte i samma lägenhets rum dock) och jag kan säga dig att jag gick själv, tillsammans med vildhundar när jag jobbade på hotellet (hey, man bor inte direkt på hotell när man JOBBAR på hotell...) och drogerna finns nog lika mycket där med. Tyvärr. Men jag förstår vad du menar. MORSAN.



Hur var det med din mamma efter den hjärtgrejen? Hur stor är risken för att de går illa?



Ha de bra, och jag är så tacksam att du hjälper mig med din "bakgrunds fakta" för ärligt talat så är du den enda jag litar på i de turkiska normerna.

2009-01-26 @ 21:19:49
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Patrik Hallner

jajaja, Sonic Syndicate är lätt bäst

2009-01-26 @ 22:35:27
URL: http://patrikhallner.blogg.se/
Postat av: Josefin

ohno, är så himla ledsen för din skull!! låter som att du har varit med om en hel del den senaste tiden, självklart är det förståeligt att du behöver en paus! Jag hoppas att allt börjar ljusna för dig snart!



Och på tal om näsblodet (ja nu blir det ett stort byte av ämne haha) så brukar jag också ha sådär ibland! Usssch. Det var värre när jag var mindre och kunde blöda flera liter av ingen anledning dock... Som du säger kan stress ofta vara en orsak eller så får dom bara fnatt ibland helt enket! haha neeej du får inte adoptera bort din söta näsa! eller okej, om du gör det så PAX FÖR DEN! hahah

2009-01-26 @ 23:33:50
URL: http://joosefinh.blogg.se/
Postat av: angelica

jo d är norr haha ; D

tack

2009-01-26 @ 23:49:40
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: Inget Namn

föresten du finns med på min favvo bloggar

2009-01-26 @ 23:56:09
URL: http://www.metrobloggen.se/duvetinte
Postat av: Anonym

fin sida=)....

2009-01-27 @ 10:12:23
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: Denize

Ja det förstår jag verkligen. Har egentligen fokuserat mer på vårt förhållande än på skolan tyvärr men det har löst sig endå :)



Aha okej, får man fråga vad det var som hände? Eller du kanske inte vill prata om det då förstår jag.

Går du på universitet nu? vad läser du? eller vad ska du börja läsa? :)



Ja haha det är ju en vanesak att bo i storstad och jag tyckte stockholm var stort men det var ju ingenting emot vad Istanbul var första gången jag kom dit. Jisses haha :)

Men du bor i en liten håla då förstår jag haha, det hade jag aldrig klarat av men som sagt man vänjer sig ju med tiden :)



Näe han hade inte pluggat universitet innan lumpen så han fick snällt och vänligt göra 15 månader. Usch vad jobbigt det var och speciellt när han var där han var också. mindre roligt :P



Har din gjort lumpen eller går han på universitet?



Tack gumman jag hoppas verkligen att det går snabbt och smärtfritt :)

2009-01-27 @ 11:57:48
URL: http://denzan.blogg.se/
Postat av: carolina

Beklagar verkligen :( Hoppas verkligen allt blir bättre snart för dig!

2009-01-31 @ 10:37:48
URL: http://bergman.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0