Nyårslöften 2010

Årets nyårslöften:
* Äta bättre och träna mer! (som vanligt) Har bestämt mig för att jag ska gå ner 20 kilo till sommaren. Hehehehehe...
* Plugga i tid och läsa lite varje dag istället för att skjuta upp allting till sista minuten.
* Hålla ordning på rummet och städa oftare..
* Försöka hjälpa till mer hemma.
* Ha ett mer socialt liv. Detta år har jag faktiskt suttit hemma på tok för mycket. Det har ju iofs sina anledningar.
* Åka utomlands! Så enkelt är det bara! (och då räknas inte Danmark!)
* Gå till en psykolog och prata igenom allting som har att göra med min pappa. Det känns som att jag har mycket som jag behöver lösa innan jag kan lita på folk. Jag tror jag har mycket ilska inom mig som jag har mina utlopp på mammas sambo vilket lett till att vi inte ens pratar med varandra utan bara ignorerar varandra.
* Få igång pållen och börja träna med honom igen. Saknar att rida som en tok! Ska dessutom rida ut mer på honom för att miljöträna honom mer för att få en säkrare häst.
* Max 2 timmars internettid varje dag förutom om man är hemma och sjuk eller på helgen.
* Ringa/smsa för max 500 kronor i månaden..
* Bättra på närvaron i skolan. I år har jag varit hemma för mycket. Det är ett under att jag klarat alla kurser.
* Minst 7 timmars sömn varje natt. Skit i sena tv program och sov istället! Det finns alltid repriser...
* Spara mer pengar och inte hålla på och nalla av dem hela tiden. Kanske starta ett nytt konto med bara sparpengar på?
* Hitta ett extrajobb förutom barnpassning för att kunna spara mer pengar till framtiden.

Ja, det var en hel del nyårslöften i år men jag har kommit på att mitt liv faktiskt bara hänger på mig själv och jag behöver ta tag i mig själv för att klara av livet som jag lever. Jag pendlar liksom 3 timmar om dagen och hinner inte med saker som jag borde hinna med så nu gäller det att ta i med hårdhandskarna och sluta lata mig..

Låter det som bra nyårslöften?

Vad är era nyårslöften?


Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA tro mig,d nyårslöftet har jag varje år.

men lik fan e d alltid någon där o strular till d vare sig d e en ny eller gammal flamma.



Men alla dina löften lät bra,hoppas du lyckas hålla iallafall hälften! :D

2009-12-31 @ 17:11:13
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: Linda

Bra löften, men 20 kg är du GALEN?

Ett tips på telefonen är att skaffa fastpris, 499 kr i månaden så har du 3000 fria min, 3000 fria sms o 3000 mms. Det gjorde mkt för mig,sen kan du för 29 kr kan du ha internet på mobilen Helt underbart!

Gott nytt!

2009-12-31 @ 20:40:24
URL: http://spjalle.blogg.se/
Postat av: Louise - The world from my perspective

Jag gillar dina nyårslöften. Jag skulle aldrig klara av att hålla dem dock. Inte för fem öre. Men du gör det, för du är turk :)



Och det där med mammas sambo...Kändes som jag läste mina egna ord där ett tag.

När jag var hemma i Sverige i November fick jag knappt ett hej och definitivt inte ett hej då.

På deras semester här borta avslutades sista middagen med herr butter och bara otrevlig och onödig situation. JAG VILL HA MIN MAMMA SJÄLV! vill man bara skrika ibland.

Nåja, det löser sig för oss får vi hoppas.



Och min ask blir inte en björn. En dag gällde för hans del. HAHA tur det...

2010-01-03 @ 09:42:08
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0