Hudproblem

Jag är så jävla förbannad på min hud nu. Min hud suger getpung. Den är full av finnar men ändå är det inte finnar, utan det är bara röda områden i huden. Det går inte att klämma för att få ut något eller någonting sånt. Nej, istället är den bara röd och ful så in i helvete. Jag gråter nästan så fort jag ser mig själv i spegeln på grund av detta!

När det kommer till dålig hud så är det en sådan sak som man alltid ska hålla käften om. Om man har dålig hud så ska man ändå ha självförtroende och vara glad, inte låtsas om problemen liksom. Och om man inte har dessa problem så får man minsann inte kommentera andras hudproblem. Det är en stor no no grej liksom för om man har dålig hy så lever man tydligen ohälsosamt och människan är äcklig för finnar och liknande är ju äcklig. Hur jävla fel det än låter så är det så som folk tänker när det kommer till hudproblem, finnar och sådant.

Så jag kanske ska varna er
om ni sitter och äter att det faktiskt finns bilder på mina äckliga problem längre ner i detta inlägg så sluta ät på en gång, annars kommer ni kanske kräkas upp det ni fått i er.

Jag röker inte.
Jag dricker inte alkohol
Jag äter inte godis
Jag äter inte fet mat
Jag dricker mycket vatten 

Trots allt detta så har jag dessa problem. Om man försöker dölja det med smink så ser det bara värre ut eftersom det blir helt ojämt och fult. Om man låter det vara utan smink så är man alldeles knallröd i hela nyllet eftersom dom jävla områdena skiner upp som några jäkla solar mitt i en sommardag. Om man inte döljer det så känns det som att hela jävla världen glor på finnarna och om man döljer dom så undrar man om folket ser vad som döljer sig under det förbannade sminket.

Jag vet inte varför min hud ser ut på detta sätt eftersom jag inte har någon fet hy, bara en jävla massa prickar över hela kinderna. Jag är less på detta nu. Jag har inte alltid haft dessa problem. Problemen kan man säga började i slutet av första året på gymnasiet, sedan försvann det i slutet av andra året på gymnasiet och nu är det värre än någonsin. Innan jag fick problemen det första året i gymnasiet så hade jag aldrig några som helst problem med min hud. Jag hade aldrig en finne eller liknande trots att jag då var i tonåren!

Det sägs ju att om man har problem med magen så kan det tydligen visa sig genom att huden i ansiktet blir dålig. Att jag har problem med magen, vet ju allihopa så kanske beror det på det men ska jag då behöva leva med detta hela mitt liv?

Hur fan kan min hud ha gått från detta:


Ja, jag hade enligt mig fin och glänsande hud. ÄLSKADE min hud där!

Till detta:



På så pass kort tid?

Ni ser ju, det är ju inte ens finnar, det är bara röda jävla områden i hela nyllet.


Det är ju fan katastrof. Och ja, jag står för att mitt nylle ser ut sådär för nu är jag fan less på att dölja skiten för den går ju inte ens att dölja.

Tänk vad härligt det hade varit om detta hade suttit typ på röven eller något liknande, ställen där ingen ser problemen men näää, istället ska det sitta i ansiktet och förpesta livet på personen i fråga.

Har någon av er haft problem på detta sätt?

Berätta gärna vad som går att göra åt eländet för snart kommer jag springa och hämta vårt rivjärn så jag blir av med huden på kinderna.


Kommentarer
Postat av: jenny

Faan jag har också hud problem, det är lite rött på en del ställen fast inget allvarligt, men ändå:S! Dessutom får jag bruna fläckar efter finnar :(

2009-04-16 @ 15:31:05
URL: http://jennyorahim.blogg.se/
Postat av: - ● Rebecca ● -

Ha ha jasså du säger d?



Jobbigt d där me din hud,ingen aning om va du kan göra faktiskt.

2009-04-16 @ 15:35:37
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: Birsen

jahaa, jag känner igen mig. Grattis du är gravid

:-DDDD.



Igår grät jag över att det är så fult och det gör så ont. Stackras B...han får ta alla smällar.

2009-04-16 @ 16:48:37
URL: http://birsen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha, sant! Kallt i Sverige på vintern! Man kanske skulle sluta raka sig helt och påsåvis kunna dra ner på uppvärmningskostnaderna av huset?? Det vore ju något..



Nej men vad spännande!:D Vadå ödet om det skulle bli ni 2! Åldern har ingen betydelse, i alla fall inte om man är kär.. Eller ja han är väl inte typ 80? Nej nu var jag fördomsfull.



Har du fundera på om du kan ha nån allergi av något slag, min kusin fick liknande fläckar och fick reda på att hon var allergisk mot kvalster..



Ha de gött!

2009-04-16 @ 17:43:43
URL: http://saaka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du tror inte att det blir värre av att riva upp huden med rivjärn? hahahah :P



Förresten så är det en myt att man får finnar och dålig hy om man äter fet mat och alkohol, röker äter choklad elelr ost osv... en myt! Jag lovar..



och om man tänker efter så stämmer det nog eftersom ingen annan som äter mängder av ost och andra fetaprodukter får finnar..

2009-04-16 @ 19:48:35
Postat av: Petter

Gå till doktorn och få en remiss till en hudläkare, seriöst, gör det!

2009-04-16 @ 20:05:29
URL: http://pttr.blogg.se/
Postat av: Emmaa

Hade väldigt hudprobelm för ett tag sen och då fick jag pencilin och ngn kräm mot det. kanske finns något sånt mot det du har också?!

Hoppas det går över iaf,hatar att ha sån skit i ansiktet :(

2009-04-16 @ 21:02:23
URL: http://emmamarienyberg.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja visst är hon söt min lilla prinsessa! :D



Dedär med huden lät ju skumt, kan man inte gå till någon hud-terapeft och få någor råd tror du?

Eftersom de kommit nu så kanske de är nåt tillfälligt?

2009-04-16 @ 21:17:01
URL: http://pumanan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har typ samma problem nu. Hade som du det jättebra tidigare men jag vet inte vad det är. Är du torr i hyn?

2009-04-16 @ 23:14:09
URL: http://asvixen.blogg.se/
Postat av: Pauline

Så vacker du är på det fotot :) ha ha!



sv: Vadå snuskfia? Jag är nunna ;)

2009-04-16 @ 23:14:29
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Linda

Anonym: Mjo, det blir kanske värre. Jag vet inte :P Många säger att om man har problem med finnar så ska man se över vad man äter. Käkar man en chokladkaka så får man finnar liksom, alltså måste det ju nästan stämma :S

2009-04-16 @ 23:56:16
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Vad använder du för foundation/puder? Hudkrämer?

2009-04-17 @ 00:42:29
URL: http://www.dressyrbloggen.se
Postat av: Anonym

jag har exakt samma problem, men jag har även finnar på ryggen. skit jobbigt nu när sommarn kommer och man vill gå i linne! men kolla med skol syster, man kan få behandling för sånt. själv har jag inte gått dit för jag skämms så mycket..

2009-04-17 @ 09:46:16
Postat av: Linda

Anonym: Jag går inte i skolan så jag har ingen skolsyster att gå till.. Fy tusan ja, man skäms massor. Men jag skulle faktiskt hellre ha det på ryggen än i ansiktet. På ryggen kan man iaf dölja skiten..

2009-04-18 @ 10:01:45
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag vet inte om det hjälper men poröppnande medel då? Men jag tror att det är utslag för att du är alergisk mot något, polen kanske fast man kanske inte kan få utslag utav det. Mitt tips gå till en doktor, jag tror att det är en alergisk reaktion. Och eftersom du får det på våren så.

Lycka till.

2009-04-18 @ 10:26:02
Postat av: Linda

Sara: Mjo, jag ska ringa till min läkare på måndag. Det var en som kommenterade och sa att det kan bero på kvalsterallergi för hennes kusin fått så och jag har ju kvalsterallergi så det kanske kan vara något sånt. Det är ju bara röda saker liksom, inte finnar. Knepigt läge :S

2009-04-18 @ 10:28:37
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hm, vad skumt! Hoppas läkaren kan hitta vad som är fel. Verkar ju inte vara sminket eller de produkter du använder.

2009-04-18 @ 11:08:08
URL: http://www.dressyrbloggen.se
Postat av: Hanna

Jag har haft precis samma problem som du.

Jag hade inte en ända finne tills jag var 20.

Sen så började poppa upp längs kinderna och hakpartiet.

Jag är nu 22 år, förra året så fick jag tipset att prova på Exuviance's produkter.

Jag såg en stor skillnad på bara ett par dagar.

Sen blev min hy bara bättre och bättre.

(Vissa kan kan uppleva att hyn blir sämre till att börja med.)

Tyvärr så är det ganska så dyrt, men helt klart värt det!

Sen använder jag bara mineralsmink från I.d.

Det sägs ju också vara läkande.

Precis som dej så har jag inte oljig hy.

Utan ganska så torr.

Hoppas att jag kom med några nya tips!

Vet hur jobbigt det kan vara med hudproblem, speciellt i ansiktet.

2009-04-20 @ 23:53:26
Postat av: Linda

Hanna: Nääe, jag vet. Man kan ju verkligen inte gömma hela nyllet under någonting resten av livet. Men var kan man få tag på det som du tipsar om? Apoteket? :S Jag har aldrig sett det där i alla fall.. Tack för tipset i alla fall! Det är värt att testas! :)

2009-04-21 @ 09:14:57
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: sandra

oj :( jag har för mig att finns en spray man kan köpa på kicks som tar bort röda områden i ansiktet! Det kanske skulle vara till hjälp? :) kramar!

2010-12-25 @ 13:42:04
URL: http://shandrasplace.blogg.se/
Postat av: Anonym

Googla rosacea

2012-01-07 @ 00:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0