Bra dag!

Idag har jag haft en riktigt bra dag. 

Jag har hamnat på en riktigt bra VFU-plats. Jag har kanske glömt att säga att jag börjat plugga igen? Jag har börjat plugga till förskollärare på allvar nu. Jag pluggar dock på distans på Gävle Högskola. Himla tur att Madde bor där så man får snylta lite luftmadrass haha!!!

Nåväl. Sedan har jag varit och jobbat. Pysslade lite med barnen som hann göra klart sina lövspöken. Riktigt kul. Föräldrarna tyckte att det var en rolig grej och det blev ett väldigt fint resultat. 

Nåväl. Haft en bra dag idag. Nu har jag cirka 3 veckor kvar att jobba på det stället och jag längtar faktiskt lite om jag ska vara ärlig. Trivs bra med föräldrakooperativ och jag trivs bra med barnen men jag jobbar riktigt tråkig 50%-tider. Slutar 17.00 varje dag och börjar 13.00. Missar det mesta pedagogiska och oftast är vi ute hela dagarna. Därmed känns jag som en barnvakt... Jag känner mig inte alls som en i gänget heller så det känns tråkigt. Typ när de säger "hejdå" om dagarna så kramas alla hit och dit medan de klappar mig på axeln. Visst, jag är ny men fan det känns inte bra. Får inte heller veta riktigt vad som händer om dagarna, vad som ska hända osv. Sen fick jag en stor förkylning med hemsk hosta (var inne på lungröntgen tom) så jag var hemma ca 3 veckor. Jobbade en och en halv vecka och fick sedan magsjuka 3 dagar. Helt normalt att vara sjuk när man är på ett nytt ställe men alla känns riktigt sura pga detta. Gråter nästan när det är dags att åka dit och jobba eftersom jag får tråkiga blickar osv men det är bara att kämpa på. Känns inte riktigt som att jag ska ta upp det med chefen heller. Har hört av de andra som jobbar där att det är mycket konstigt som händer där. 
 
Nåväl. Jag har haft en bra dag iaf för jag jobbade med en vikarie idag, wihoo! 

Hoppas på en bra dag imorgon också! :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0