Planring är A och O

Igår satt jag och Johan och planerade semester. Min första betalda semester, trots att jag arbetat för företaget i 2 år. Så går det när de använder sig av "provanställningar" ett antal gånger. Nåväl. Nu ska vi iväg iaf.
 
Vi har planerat in 12 underbara dagar i Norrland (och här i Skåne såklart). Vi ska bila hem till norr så vi slipper hyra en bil däruppe. Marknad, dop och begravning. Min fina morfar ska gravsättas. Så han ska åka med oss upp till Norrland. En sista roadtrip ihop jag och moffan. Usch vad det känns konstigt att ha varit utan honom ett halvår. Kommer bli skönt när allt är över och han är begraven och fått den sista vilan.
 
Jag och Johan har kikat lite på resor. Antingen har vi tänkt åka utomlands i november, eller i februari. Vet inte riktigt var det blir. Vi har kikat på Dominikanska republiken men det kostar ju därefter också. Men jag lägger nästan 15 000 och åker på en resa som jag verkligen vill till, än typ Gran Canaria för 7000 kr. Det lockar mig inte riktigt.
 
Vi får väl se.
 
Annars har jag fortfarande problem med Tele 2. De erbjöd mig först 3 fria månader, därefter 4 fria månader för att till sist erbjuda mig 6 fria månader pga problemen som jag haft med dom under 9 månaders tid. Jag sade att jag skulle tänka på saken och höra av mig.
 
Nu säger dom att dom bara kan ge mig 3 fria månader, istället för dom 6. Efter att ha pratat med chefen så erbjöd han mig då 4 månader. Näe! INTE ok! Snacka om oseriöst företag som inte kan göra rätt för sig och sina jävla misstag! Med tanke på de marginalerna de har för de tjänster som de köper in, och sedan säljer så gör det ingenting för dom att ge mig 6 månader fritt, istället för 4 månader fritt. Men för mig gör det mycket. Jag blir nöjd. Vad är viktigast, en nöjd kund som fått det som jag egentligen är värd, eller att de ska hålla på sina "riktlinjer"?
 
* Missade två veckors jobb pga att chefen ej fick tag på mig pga ett simkort jag skulle få skickat till mig då de avslutat mitt abonnemang. Lovades dock att det skulle fungera när jag underströk att jag ej kunde vara utan telefon.
* Fick ej möjlighet att säga hejdå till min morfar då äldreboendet ej fick tag på mig. Istället fick han somna in helt ensam i ett tomt rum.
* 9 månaders problem med fakturor på ett pausat abonnemang, inkassokrav osv som jag ej ens skulle ha på detsamma. 8 fakturor/påminnelser och 3 inkasso.
 
Fy fan. Så fort min abonnemangstid går ut med Tele2 så bryter jag ALLT med dom och byter abonnemang. Aldrig mer Tele 2. Ser ni en sådan försäljare, spring för fan för livet!


Så glad jag var över min nya telefon. Hade jag vetat vilka problem det innabar så hade jag aldrig skaffat den.

Kommentarer
Postat av: Matildah

Tele2 suger! Haft samma problem, så blev kontantkort till slut. Har tre nu & har aldrig haft några problem med dom! :)

2014-03-28 @ 15:28:59
URL: http://hejatildis.blogg.se
Postat av: Rebecca

Jag har haft Tele2 i typ 8 år, aldrig haft ett endaste problem.

2014-03-28 @ 18:23:51
URL: http://nattstad.se/rebos
Postat av: Elisabeth

Helt sjukt å høre om alle problemene med Tele2! Å ikke få sagt hadet til sin morfar kan ikke erstattes av 1000 gratis måneders abonnement... Jeg blir helt sjokkert. Hadde mye problemer med Chess her i Norge, mistet mange vakter på min gamle jobb fordi de aldri fikk kontakt med meg. I tillegg var telefonen helt idiot, og den ble sendt til reparasjon, men kom tilbake like ødelagt ;) Kranglet med de i flere måneder... Byttet selskap så fort jeg fikk sjansen. Håper at de gir deg de 6 månedene i alle fall, selv om det er en liten trøst. Nei, vi kunne ikke klage på avslaget til min kjære tyrker, da dette var siste avslaget :( Så det blir mange reiser til Tyrkia på meg fremover. Kom meg i gang med treningen igjen denne uka, etter to måneder med angst for å gå inn på treningsstudiet. -20 kilo nu, yey :) Har du kommet deg i gang eller? Håper at det går bra i hvertfall :) Semester høres fantastisk bra ut ;) Enig med deg at Gran Canaria ikke frister... Finnes så mange andre fine plasser å reise til. Håper at dere finner et bra og rimelig sted, og får en super ferie ;) Masse lykke til med reisen nordover, med begravelsen og alt <3

Svar: Ja det är uselt. Riktigt, ritkigt dåligt. Jag är inte ett dugg nöjd med dom. Tyvärr. Jag hoppas de ger mig de 6 månaderna som de först lovade mig. Så jävla dåligt att dra tillbaka 2 månader. SÅ JÄVLA dåligt!
Men fan vad bra. Jag ska också komma igång igen men -20 är ju helt jävla underbart ju. GRATTIS!!!! Jag ska som sagt komma igång nu. Så just för tillfället går det inte så bra men hoppas på bättring ASAP. Men fan vad trist. Ska du flytta till Turkiet istället då? Man kan ju inte leva på distans hela livet :(

Tack så mkt! Och lycka till dig med! :) <3
Liinda

2014-03-28 @ 22:20:51
URL: http://liz-livingmydreams.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0