Fy för fan.

Jag såg mig precis naken i spegeln. Fy fan säger jag bara. 
 
Att jag låtit det gå så långt, att jag inte satt stopp, att jag fallit tillbaka i gamla mönster. Varför är det så svårt att bryta?! 
 
Snart gör jag fan en gbp så jag inte kan bli fet igen. Eller kan och kan, så det är betydligt svårare att bli fet igen. 
 
Alltså som jag har kämpat för att gå ner mina kilon, 57 kilo tappade jag. Så jävla glad och nöjd var jag. Sedan hamnade jag i helvetet förra våren då jag började smyga på mig ett par kilon. Och sen har det eskalerat. Jag är så arg, så besviken på mig själv och så ledsen, så fruktansvärt ledsen. Det finns dock ingen annan än mig själv att skylla på så ja..
 
Åker till Ullared på måndag. På torsdag är det jag som startar med träning och allt annat igen. Nu får det fan vara nog. Inga mer undanflykter! 

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det er en grusom reality check å se seg selv naken i speilet :( Det klarer jeg ikke å gjøre uten å bli kvalm av meg selv :( Du var utrolig flink og klarte det ikke mange klarer. -57 kilo er fantastisk, rett og slett, men jeg tviler på at du har gått opp igjen alle 57 kiloene? Så du er jo ikke helt tilbake der du begynte! Å tenke på alle kiloene man gikk ned, og så opp igjen, bare ødelegger motivasjonen, i alle fall er det slik for meg. Man må bare begynne med blanke ark og sette i gang et sted. Har du tenkt å bruke shakene, slik du gjorde forrige året? I såfall går jo kiloene fort av igjen :) Jeg går mye raskere ned i vekt med shakes enn med vanlig mat. Har prøvd å slanke meg sakte med vanlig mat, fordi det liksom skulle være ¨vanskeligere¨ å legge på seg igjen. Det er bare bullshit for min del! Jeg gikk opp 13 av mine 28 tapte kilo på 6 uker! Flott, ikke sant? Så jeg kjører shakes og cardio på gymmet. Håper at du finner motivasjonen og kommer i gang. Bare å gå på gymmet hjalp meg veldig! Jeg skjemtes over hvor feit jeg hadde blitt, tenkte at alle kom til å se på meg, men vet du hva, det var fantastisk å komme i gang! Jeg måtte tvinge meg selv til å gå dit, men når jeg kom i gang med treningen, så ordnet det seg med maten også. Masse lykke til på torsdag :) Jeg krysser fingrene for deg :) Vær så snill å ikke føl deg dårlig for kiloene, for du kommer til å gå de ned igjen! Kanskje det kan hjelpe å lese de gamle blogginnleggene dine, så du ser hvor motivert du var den gangen? Du klarer dette, Linda :) Og ang. min turk, så nei, jeg skal ikke flytte til Tyrkia. Jeg har søkt på universitetet her i Norge, så hvi jeg kommer inn blir det tre år på skole, så jeg kan få meg en ordentlig jobb, vi kan gifte oss og jeg kan få han hit. I mellomtiden må jeg reise til Tyrkia og besøke han i alle mine semestre. Vi får se hva som hender... EN DRITT situasjon er det i alle fall!

Svar: Det är fan hemskt att behöva se sig själv i spegeln och veta att det ärså folk ser på en! Fruktansvärt!!!! Ja 57 kilo är awesome. Jag vet inte exakt hur mkt jag gått upp men inga kläder passar längre. Fyfan vad fet jag är. Hemskt att tänka så men bara att gilla läget. Tur jag ska till Ullared på måndag så jag kan köpa ett par billiga fettobyxor. Sen när jag kommer hem så är det full jävla fart som gäller igen. Nu är det nog!!!! Jag ska börja med shaker på torsdag när vi kommer hem. Promenader och shaker är det som gäller ett tag framåt. Trist men sant. Sen ska jag ha stenkoll och väga mig en gång i veckan. 2 kilo upp och jag får leva på sallad. Nu får det vara nog!!!Smart tänkt. Får kika igenom de gamla blogginläggen och läsa min egen motivation :D Jaha okej då hänger jag med. Fan vad jobbigt. Men får han inte komma på besök i Norge då, eller du får bara åka dit?? Du kan ju lägga till mig på fb istället om du vill ha mer kontakt och snacka mer (och slippa skriva så öppet om det) Linda Horneij heter jag där iaf :)
Liinda

2014-04-02 @ 14:55:07
URL: http://liz-livinmydreams.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej!
Jag har flera i min familj och vänner som gjort gbp op. Första3-4 åren höll dom vikten. Nu har alla gått upp mellan 10-35 kg. Detta pga att dom inte ändrat sitt ätbeteende och börjat röra på sig. Så visst man går ner i vikt snabbt, men sen är det ju samma sak som efter vilken viktminskning som helst.
Ca 80 % av dom opererade har gått upp ca 80 % av sin vikt inom 5-6 år.
Inte värt det tycker jag. Inte med tanke på riskerna.
Bättre att göra som du gjorde förut.
Mvh
Malin

Svar: Jag har rört på mig, jag har gått på pulver, jag har hållit mig nere med mat också men faaaaaaan vad det är svårt att bryta ett mönster. Skulle börja med kbt men fan, jag får ju inte min remiss som jag vill. Ganska så drygt men vad ska man göra???? Jag ska försöka köra igång så som jag kört på innan men just nu är motivationen på noll. Men dags att finna den. Asap!
Tack för dina råd och erfarenheter om gbp! Kram!
Liinda

2014-04-02 @ 18:38:12
Postat av: Therese

Jooo vi vill ha en liten bebis. Håller på ;)
Ni då? Har ni pratat om barn ännu??

2014-04-03 @ 10:41:23
URL: http://unaangelita.se
Postat av: Madde

Det suger att hamna i gamla beteenden :/

Svar: HUUUUUR svårt är det att bryta??? :(
Liinda

2014-04-03 @ 11:49:57
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se
Postat av: Eleonor

Du kan klara det! Vad är det som motiverar dig att gå ned i vikt? Vilka risker finns det med att vara tjock/fet? Vill du verkligen utsätta dig själv för de riskerna?

Svar: Vad som motiverar mig. Kunna prova kläder som inte stannar vid knäna, att inte vara fet, att ha lättare att röra mig, att bli kollad på "på rätt sätt", att känna mig vacker, att inte bli sjuk pga min övervikt osv.
Riskerna, att dö i förtid, att bli sjuk, att inte kunna skaffa barn. Klart som fan att jag INTE vill utsätta mig för de riskerna!
Liinda

2014-04-04 @ 08:19:01
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se/
Postat av: sofia

Hej!
Jag vill också skriva om gbp operation. Jag gjorde min för 2 år sedan.
Jag trodde aldrig jag skulle komma igång och träna, för tänkte att det räckte med att ha gått ned och blivit smalare.
Men nu älskar jag att träna, är inget tränings monster. Men försöker allafall träna 3-4gg i veckan. Och ibland blir det långa powerwalks bara.
Jag vet också fler som har gått upp efter sina operation. Men jag tycker det är sjukt synd. För har man gått så långt att man opererar sig,så ska man fan hålla sig.
Klart att jag också äter onyttigt, MEN inte alls i samma mängder eller lika ofta.
Flera människor var emot att jag skulle göra OPn. Men jag vet att jag mår bättre nu och att jag ORKAR träna. Förut skulle jag ALDRIG jogga, men nu göra jag det. Några minuter i taget allafall.
Och jag tränade inget första 1,5 året. Det är nu sista halv året som jag har börjat. Jag tror man måste vänja sig med sin kropp och sin nya vikt.

Jag rekomenderar starkt att göra en gbp om du känner att du vill leva ett bättre liv.
Och lyssna inte på allt skitsnack om att man inte kan gå på fest, restaurang osv... Jag lever ett underbart liv, med samma,om inte mer, socialt häng.


Kram på dig

Svar: Jag är mest rädd att jag ska bli en sån som inte kan äta något alls. Vissa reagerar ju på ALLT! Jag har en kompis som inte kan äta potatis, ris, frukt, vitt bröd osv osv osv. Hon får dumpings på ALLT! Det är jag mest rädd över. Inte för att jag vill kunna vräka i mig en massa onyttigheter men just att behöva tacka nej till ALLT bara för man reagerar på det och blir jättedålig. Jag veeeeet inte!!! Jag är asfeg!!! Jag är superglad för din skull. Köpte ju en snygg klänning av dig. Den passade ett tag ;) Kram!!
Liinda

2014-04-15 @ 09:47:18
URL: http://www.klangebo.blogg.se
Postat av: CG

Vilken viktresa du gjort! WOW så impad!
Trist när man hamnar i en svacka MEN glöm inte allt bra du tidigare gjort.... Du har kunskapen och viljan o kommer absolut klara av resten av resan!

Heja heja!

Svar: STORT TACK!!! Jag har hamnat i en svacka, gått upp en del i vikt men nu jävlar. Så säger jag jämt men NU har jag nog hittat motivationen på riktigt!!
Liinda

2014-04-18 @ 20:40:10
URL: http://viktresa2014.wordpress.com/
Postat av: Eleonor

Du har ju alla svaren :)

2014-04-23 @ 07:49:29
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0