Vad har hänt?!

Ni är ett flertal personer som skrivit och frågat varför jag är sjukskriven och vad som hänt min nacke. Well. Jag kan väl dra det kort.
 
Förra sommaren var jag med om en bilolycka där bilen voltade. Värsta jag varit med om. Jag var i chock flera dagar efteråt. Jag slog mig inte särskilt då men ett par dagar senare, svimmade jag på jobbet och slog huvudet i väggen och därmed gjorde jag illa nacken.
 
Efter två veckor började jag jobba igen utan några problem med nacken. I höst har jag känt av nacken lite av och till, typ känt som att jag sträckt den ett par gånger eller som att jag fått kramp.
 
I slutet av mars var A hemma hos mig. Vi låg och pussades på morgonen och allt var frid och fröjd. Jag skulle senare ta ut hästarna och skulle bara gå ut till hagen för att se att linan var stängd ut till hagen. När jag nästan är framme i hagen så halkar jag baklänges och slår mig. Jag vet inte om jag slog i huvudet/nacke i marken eller vad som hände. Jag minns inte. När jag fem timmar senare var hemma hos A, kunde jag inte röra mig. A frågade vad jag gjort eftersom allt vart bra bara några timmar tidigare och jag svarade att jag inte visste. Jag minns inte att jag trillat. Detta minns jag inte förrän två dagar senare när jag var hos läkaren som frågade om jag slagit mig eller trillat. Först då minns jag att jag halkat omkull.
 
Han skickade iaf mig till akutröntgen som inte visade något. Då skrev han att detta var en nackspärr. Denna sk nackspär höll i sig och jag har varit ett antal gånger hos läkare och sjukgymnast som kommit på att detta är en wiplashskada. Den tredje inom ett år.
 
Detta gör att min syn är nedsatt eftersom min skada sitter långt upp i nacken (nära synnervskorsningen). Sjukgymnasten har även insett att alla mina mindre muskler i nacken lagt av, medan de stora musklerna är sjukt spända. Detta har i sin tur lett till att jag har sämre hörsel än normalt, samt är väldigt yr. Ibland när jag reser mig upp så känns det som att jag är i ett tredje stadium. Som att det piper och att jag finns, men ändå inte. Flummigt men ni som varit med om det, vet vad jag pratar om.
 
Så ja, där är jag idag. Blev ganska långt ändå. Förlåt.
 

I somras när jag fick åka in med ambulans efter att jag svimmat på jobbet och hade lilla Kevin som barnvakt. Fick inte ens gå på toa, utan de rullade in en kastrull på hjul som jag fick kissa på. Haha!
 

Kommentarer
Postat av: Citrin

Vad hemskt :( Vad tror läkarna om framtiden? Kommer du kunna bli rehabiliterad? Kram!

2013-05-22 @ 10:36:55
URL: http://nolovestory.wordpress.com
Postat av: Citrin

Vad hemskt :( Vad tror läkarna om framtiden? Kommer du kunna bli rehabiliterad? Kram!

2013-05-22 @ 10:37:57
URL: http://nolovestory.wordpress.com
Postat av: Sandra

Fy vilken pärs tjejen! Jag hoppas verkligen att du får ordning på nack eländet. Kramis

2013-05-22 @ 16:05:54
URL: http://www.saaka.blogg.se
Postat av: Lena

Men stackars dig. Hoppas du kommer att må bättre i framtiden!

2013-05-22 @ 20:50:54
URL: http://lenaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0