Riktigt skoj!

Jag tycker det är riktigt roligt att skriva på min blogg om min viktnedgång eftersom många blir inspirerade. Jag vet 5 personer i min bekantskapskrets som börjat på Xtravaganza på olika orter i Sverige. Jag tycker det är skitkul! 
 
Men idag fick jag en chock då en bekant börjat på Xtravaganza norrut i Sverige. På hennes viktcenter sa de att hon enbart skulle äta omega 3, samt dricka soppor och shaker. Om viktminskningen blev trög, skulle hon börja ta xtraoil och om hon blev hård i magen så skulle hon börja med Psylliumfröskalen.
 
Snacka om chock jag fick! Jag ringde mitt viktcenter för att se vad de sa om detta. Hon blev lite chockad och sa att hon skulle ringa och kolla deras tanke bakom eftersom de säger så olika. Fröna behövs ju för att stabilisera tarmflora, hålla igång mage/tarm, rensa ut slaggprodukter, samt hjälpa till med mättnadskänslan. Oljan behövs för att smörja tarmar och avföring. 
 
To be continued....

Kommentarer
Postat av: Rundamamman

Vilket viktcentra var det? Jag går här i norr jag med, och fröna har de sagt att man bara behöver ta om man får problem med trög mage (min är nästan tvärtom så jag vågar inte äta frön). Oljan kan både smörja tarmen och snabba på viktnedgången eftersom fett löser fett. Själv har jag ju problem med en mage som oftast jobbar för snabbt så jag har kört i snart tre månader utan varken frön eller olja och min mage mår finfint! :)

2013-03-28 @ 18:40:12
URL: http://rundamamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0