Många frågar...

 
.....så jag tänkte att jag gör ett inlägg där jag svarar.
 
Den fråga som många ställer, är: hur mycket kostar det att gå på helfart en vecka/månad?
 
Så här är det:
 
På en vecka äter man 21 shaker/soppor, dvs 3 om dagen. Dessa kostar 599kr/vecka. Det finns även färdiga shaker som man kan använda sig av om man vill (dessa brukar jag ha med mig i väskan och träningsväskan). Vill man köpa såna, kostar ett paket (12st) 369kr. Man kan även köpa ett mindre paket (4st) för cirka 160kr. Osäker på priset där då jag alltid köper 12-pack. 
 
Men shaker/soppor är inte det enda man behöver under helfarten. Då skiter man typ ner sig (tro mig, jag har testat då de andra sakerna plötsligt tog slut).
 
Nej, man äter även 1 msk psylliumfröskal om dagen för att hålla igång tarmarna, samt för fibrerna. En sådan burk kostar 139kr och räcker i cirka 3-4månader. Man tar även 1 msk xtraoil om dagen för att smörja avföringen och tarmarna. En sådan flaska kostar 129kr och räcker drygt 3 veckor. Det sista man äter under helfarten, är xtra-omega3 vilket är fiskolja i kapselformat. En sådan burk kostar 135 kronor och räcker 16 dagar, alltså lite drygt 2 veckor. 
 
Därmed blir summan för 1 månads konsumerande av helfart cirka 2873 kronor. 718 kronor i veckan. 
 
Jag är mätt och belåten hela dagen, jag sover mycket bättre än jag gjort tidigare veckor samt att jag går ner i vikt. 
 
Jag är nöjd och jag tycker priset är helt okej. Visst, det hade gärna fått vara lite billigare men om man ser det såhär: vi lägger lätt 100kr/dag på mat i vilket fall som helst. I alla fall om man ska äta näringsrik och nyttig mat istället för halvfabrikat och fel val. 
 

Kommentarer
Postat av: Valeria

Funderar på att prova det. Har ring och bokat ett informations möte. Får vi se om börsen tillåter och om det faller mig i smaken, vill ha bort mina 20 resterande kilon nu. Du inspirerar ju inte lite heller! :)

2013-03-19 @ 16:54:51
URL: http://Http://kgkamp.blogg.se
Postat av: Eleonor

Rätt intressant att se vad kostnaden blir. Det är ganska dyrt, men kanske värt det?

2013-03-31 @ 13:51:40
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0