Att definiera sig.

Jag är inte överviktig. Jag har en övervikt. Ser ni skillnaden? Jag tror att många definierar sig, gömmer sig bakom att vara överviktig. Det är då något man är. Saker man är, är svåra att ändra på och därför förblir de så.
 
Om man istället säger att man har en övervikt, låter det plötsligt mycket positivare och som något man kan förändra. 
 
När man vill gå ner i vikt, tror jag att det är bra att göra som man gör inom Xtravaganza, nämligen skapa en målformulering. Dessa målformuleringar ska vara smarta val. 
 
Specifikt
Mätbart
Attraktivt
Realistiskt
Tidsbestämt
Ansvar
 
Jag har tre målformuleringar;
- Jag Linda väger 75kg den 24/12-2013
- Jag Linda är fin i min brudtärneklänning i slutet av maj 2014
- Jag Linda springer runt Tosterup 1 maj 2014
 
Dessa mål är specifika, mätbara, attraktiva (för mig), realistiska, tidsbestämda och ansvaret ligger på mig. 
 
Vad ger dessa mål mig?
- Bättre kondition
- Tillfredsställelse
- Fina klänningar
- Lycka
 
Nu är det tänkt att jag ska gå på helfart i nio veckor. Därefter ska vi ha en utvärdering. När dessa nio veckor gått, ska jag ha gått ner 16 kilo. Det låter väl realistiskt? Jag och min coach kommer träffas var tredje vecka för att väga och mäta mig. 
 
Det känns som att vi har en plan som kommer fungera nu. Underbart!
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Tänk bara när man får ta på sig sin egna brudklänning och vara smal! <3 vilken lycka. För drygt ett år sedan trodde jag att ja skulle få gifta mig fet! Men ne jag ska vara smal :D Nu är de bara hitta personen jag vill gifta mig med :P haha!

Svar: OMGGGGGGGG men du har den killen ju. Jag med. Nu ska vi gifta oss. När jag är smal så att säga ;)
Liinda

2013-08-28 @ 23:51:21
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se
Postat av: S

Jag har själv genomgått en viktresa på ca -25-30 kg har pendlat en hel del genom åren, och tycker jag börjar få lös hud, speciellt på låren som att det inte hinner med. Hur har det varit för dig har huden dragit ihop sig så att säga, och isåfall hur lång tid tog det?

Svar: Oj, min mage och lår var värst. Även efter 9 månader var det löst :(
Liinda

2013-08-29 @ 00:03:37
Postat av: Therese

Bra mål!
Hur som haver är du skitsnygg iaf! Oavsett om du är överviktig eller skitviktig :D

Svar: Åh så snäll du är!! Kraaam!
Liinda

2013-08-29 @ 07:19:18
URL: http://nyutsidaa.blogg.se
Postat av: Anonym

haha jag har hållt på såhär i fyra år så tänker ärligt ej ens på dt - sitter i bakhuvudet.

Sen e jag galen med siffror hahaha

puss

2013-09-01 @ 12:11:56
URL: http://mscharlie.blogg.se
Postat av: Mizca

<3

2013-09-02 @ 10:41:57
URL: http://mizca.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0