Sjukligt trött

Alltså detta är helt sjukt. Börjar bli orolig över min trötthet. Visst, min kropp går igenom mycket nu som är påfrestande. En hund och en häst som tagits bort, en skada och en massa annat. Kanske är det därför jag är så trött, eller har jag brist på något? Jag går ju inte helt fullt upp på helfarten. Kanske blir det bättre när jag kommer igång på riktigt och helt säkert får i mig allt jag ska ha i mig. Annars vet jag inte vad som kan vara fel. Pollen kanske?
 
Emelie trodde jag var gravid så jag gjorde ett test för ett par veckor sedan och det var negativt. Tack och lov! 
 
Imorn ska jag träffa min coach! 
 

Kommentarer
Postat av: Citrin

Menar inte detta som kritik utan bara en tanke jag fick... Visst har du rätt långa perioder levt på måltidsersättning nu? Då kan det ju kanske vara läge att undersöka vitaminer och andra värden på vårdcentralen? Kroppen har ju lättast att ta upp vitaminer som finns i riktig mat så det kan ju kanske vara något som fattas i kroppen nu. En vän till mig fick nyligen stor B-vitaminbrist som gjorde henne trött, och min mamma hade jättestor brist på järn nyligen som förklarade varför hon varit en zombie jättelänge. ;) Så kan ju vara värt att kolla upp med blodprov!

Svar: Hej! Tack för din tanke men jag har inte levt på helfarten på länge. Jag gick en vecka för att sedan trappa upp och äta vanligt igen. Sen har jag gått på halvfart, dvs inget pulver. Så det beror inte på pulvret. Därför jag tänkte börja på helfarten igen och se om "det släpper" eftersom pulvret innehåller allt jag behöver såsom vitaminer och mineraler. Man kan inte jämföra pulver och pulver. Xtravaganzas pulver innehåller inte samma som tex naturdiet eller nutrilett. Gick 4 mån på Xtravaganzas för ett år sedan och jag har aldrig varit så pass pigg som jag var under den tiden! :)
Liinda

2013-04-16 @ 10:25:46
URL: http://nolovestory.wordpress.com
Postat av: Rundamamman

Heja heja! Det tuffaste tycker jag är att komma igång med helfarten, när man väl är igång så går det av sig själv. Men vissa dagar är jag enormt energilös också, det går i skov på nåt vis.

2013-04-17 @ 10:37:39
URL: http://rundamamman.blogg.se
Postat av: Citrin

Vitaminbrist visar sig inte alltid på en gång, utan efterhand kan reserverna ta slut. T.ex som med D-vitamin som vi "laddar upp" med under den ljusa tiden av året, men lagret räcker bara i några månader i mörkret och därför märker man ingen brist förrän efter ett tag när det har tömts.
Jag förstår att det är olika kvalitet på pulver på marknaden, har själv lite svårt att tro att även de allra bästa pulvrena kan ge en exakt allt man behöver när det rör sig om en lång tid. Även om jag inte tror att det är farligt under kontroll, typ som du har stöd av de på Xtravaganza. :) Men pulver eller inte så kan det vara bra att testa sig hos vårdcentralen om man märker att man är ovanligt hängig ett tag.

2013-04-17 @ 11:20:13
URL: http://nolovestory.wordpress.com
Postat av: Citrin

Okej, jag fick för mig att det hade varat några veckor! Nej, det är nog inget konstigt att vara extra trött när man sörjer. Hoppas det känns bättre snart!

2013-04-17 @ 13:44:21
URL: http://nolovestory.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0