Snicksnack

Igår hörde jag två personer som stod och snackade om just Xtravaganza och jag insåg vilken jävla skev syn de hade på Xtravaganza.
 
Nä det var precis som Viktväktarna förutom att man tar mer betalt för det.

Ehm, gå till en konsult och kika om det är samma sak vetja! Här räknar man inte några jävla points och man jobbar mycket med den mentala biten också. Man har gruppträffar där man går igenom en massa saker som är viktigt. Man lär sig om mat, rörelseglädjen och att lyssna på sig själv. Man får även lära sig att ta tid till sig själv, något man lätt glömmer.

Visst, man kan leva på pulver och shaker som jag gör nu. Men det är absolut inget måste. Det är ett val som man själv gör. Vill man inte gå på helfarten, kan man leva på något som heter halvfart där man inte äter något pulver alls. Exakt hur halvfarten ser ut, kan jag återkomma om på onsdag då jag ska ha mitt upptrappningssnack med min viktcoach och gå igenom själva upptrappningsfasen och halvfarten.
 
Jag blir så jävla irriterad över att folk ska döma något som de inte ens har någon aning om vad det är.

Jag har själv varit en person som alltid dömt människor som lever på pulver men det kommer jag aldrig mer göra. Inte om det sker under kontrollerade former som det gör hos Xtravaganza. Däremot dömer jag människor som går till apoteket eller Ica och köper en låda Nutrilett, ModiFast eller liknande för att ha en enkel väg ut ur fettovärlden.
 
Det krävs mer än så för att få en livsstilsförändring.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jess

Håller med dig!
Det låter som Itrim och xtravagansa jobbar på samma sätt när du beskriver .
Jag får personliga samtal,gruppsamtal och alltid någon att prata med och dessutom träning samt stöd och fakta om kost och matvanor.
Det får man INTE på viktväktarna... Sitta på ett möte och lyssna och ingen personlig hjälp alls, det är ju de vi behöver !

Tycker du e kalas duktig, trevlig helg :) kram

2012-11-30 @ 09:49:24
URL: http://Jessansvardag.blogg.se
Postat av: Marie

Inte för att vara elak, men du är själv ganska dömande när det gäller viktväktarna och som du skriver "några jävla points" Jag har gått ner 40kg med v.v och har aldrig mått bättre, varken kroppsligt eller psykiskt. Den mentala biten har jag klarat av genom att prata med psykolog: Jag valde v.v eftersom att jag trivdes med det upplägget på samma vis som du valt Xtravagansa för att det passar dig. Inget av dessa sätt är dåligt..

2012-11-30 @ 13:08:11
Postat av: Alex

"Däremot dömer jag människor som går till apoteket eller Ica och köper en låda Nutrilett, ModiFast eller liknande för att ha en enkel väg ut ur fettovärlden."


Det är ju skitkul att det fungerar för dig, men nu var du ju bara rent av elak. Alla har väl inte samma pengar som du för att gå med i Xtravaganza, så vem är du att döma dem för att de försöker på egen hand? Jag känner några personer gått ner via pulverdieter på egen hand och hållit sin vikt - varför skulle de människorna vara sämre än dig?

Tråkigt att fd. tjockisar ofta blir dömande.

2012-12-01 @ 20:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0