Hemläxa

Vi hade en hemläxa på Xtravaganza tills igår där vi skulle göra två kollage. Ett för var vi är idag, och ett på vårt framtida resultat. Såhär såg mina ut:


Den övre handlar om var jag är nu och där beskriver jag hur jag ska ta mig dit jag vill, samt en bild som visar att jag är på rätt väg. Jag la även till två bilder där mina hinder visas eftersom det finns frestelser överallt, speciellt här hemma. Det ligger goda saker typ överallt. Mina resurser är mina vänner som stöttar och finns där (hittade dock inte en bra bild på de som stöttar mig mest så jag tog en bild på andra vänner), samt min egen kämparglöd. Sist men inte minst ser man tre bilder på mitt motiverande mål. En bild på min gamla, mindre kropp. En annan bild på mig på en ridtur och den sista bilden på mig när jag var slim och lycklig.

På den nedre bilden finns mitt framtida resultat där en bild på min gamla kropp är huvudbilden. Där har jag skrivit 3 mål. Ett mål som jag ska uppnå om 1 år, ett annat som jag ska uppnå om 5 år och ett sista som jag ska uppnå om 10 år. Jag har även skrivit att vid varje 10-kilospassage så passerar jag ett delmål som ska belönas. Hur mår jag? Hur ser det ut som jag mår på mina gamla, smala bilder? Jag ser lycklig ut va? Därefter står det vad kan jag göra (när jag når mitt mål)? Där ser ni två bilder på mig ridandes på min häst, samt en annan bild som jag tog på en tävling jag vann. Jag saknar tävlandet (och vinnandes ofc) något enormt. Mina strategier är att inte avskärma mig från roliga saker, utan ändå vara delaktig samt ha delmålskläder.

Det sista citatet är ett löfte till mig själv och det står såhär:

"Jag Linda, är gladare, orkar mer, kan ha kläder i "normala storlekar", kan träna och tävla med mina hästar, ta med min hund på en joggingtur och är nöjd med mig själv".

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hejar på dig! Tror på dig och vet att du fixar detta! Girlpower!:) Å du, du testar väl inte loka jordgubb & lakrits? Tror den andra nya med päron ä goare:)

2012-03-25 @ 12:53:23
URL: http://saaka.blogg.se/
Postat av: Mad at you

Min faster kör itriim och det har gått skit bra för henne!

Hon har gått ned 13,5 kg på 2 ½ månader typ! :) U should try that.

2012-03-26 @ 01:59:52
URL: http://madatyou.blogg.se/
Postat av: Birsen

kämpa kämpa!

2012-03-30 @ 10:06:20
URL: http://bisicik.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0