Mindre rolig söndag.

Ja, gårdagen var inte nådig kan jag lova.
 
Jag lyckades svimma och slog skallen i väggen. Var riktigt varmt i rummet, mycket lukter och dessutom hade ventilationen avstannat helt.

Det var verkligen det vidrigaste jag varit med om. Stod upp ena sekunden, sedan kändes det som att jag låg hemma i min säng sovandes och att jag sträckte mig efter mobilen för att stänga av alarmet för jag skulle åka till jobbet. Nästa sekund sitter jag på golvet och Terry säger till mig "sitt ner, sitt ner, du har slagit huvudet". Ööööh tänkte jag bara då, näe för jag stod ju alldeles nyss upp.

Det slutade med att jag fick åka ambulans in till sjukhuset, blev kopplad till en massa maskiner, fick dropp och blev röntgad.
 
 
 
 
Nåja, röntgen visade ingen blödning i hjärnan och inte heller någon skelettskada i nacken så jag slapp till slut nackragen som jag legat med i 5 timmar. Gjorde så sjukt ont kan jag lova. Tårarna bara rann i min ensamhet. Inte fick jag gå på toaletten heller utan de kom med en rulltoalett med något som såg ut som en kastrull undertill som jag fick sitta på och kissa i rummet. Hellre det än bäckenet som de först ville att jag skulle ligga på...
 

Alla värden var bra förutom att mitt blodsocker var lite lågt (låg på 3,5 när jag kom in). Fick sockerlösning i droppet men det gick bara upp till 3,8 så det slutade med att jag fick trycka i mig en snickers också. Verkligen asbra när man levt på helfart i 5 månader. Men det örat lyssnade inte läkaren på för mitt värde skulle upp innan jag fick åka hem, annars skulle jag bli inlagd. Anledningen till att mitt sockervärde var lågt, var för att jag inte ätit något ännu. Brukar äta vid 10.00 och klockan var ju bara 8.15 när jag svimmade. Dessutom låg min vilopuls mestadels så lågt som 42 vilket tydligen kunde bero på att jag tränar så pass mycket som jag gör.
 
Innan någon klagar på att jag svimmade på grund av att jag lever på pulver så kan jag nog avfärda er direkt då alla mina värden var helt utan anmärkning. Blodsockret var lågt pga att jag inte ätit och vilopulsen var låg vilket kan bero på att jag tränar mycket.
 
Stort tack till Elin som hämtade mig och skjutsade hem mig. Tack älskade vän! <3
 
Det är en jävla tur att jag fått min viktcoach mobilnummer för min mage fick ju panik på mig och krampade som fan på den där jävla snickersen. Fick då rådet att jag skulle äta mina shaker som jag hade kvar, sm vanligt, dricka massa vatten och mitt ingefäravatten. Dessutom skulle jag massera min mage 10 minuter varje timme. Jag gjorde det en gång, mamma gjorde det en gång åt mig och sedan slocknade jag ett par timmar.
 
Nu blir jag hemma en vecka med hjärnskakning och en nacke som jag skadat. Dessutom är mitt ben och min höft knallblå. Nästa gång jag svimmar ska jag landa på något mjukare än golvet och inte slå skallen i väggen.

 
 

Kommentarer
Postat av: angelica

men usch linda :( låter inte alls skoj.
tur att allt gick bra iallafall
krya på dig!

2012-07-23 @ 12:58:05
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Jennifer

Men herregud - tur att inget allvarligare hände!!!!!!

Hur kände du efter att ha ätit ett snickers?
Inte alls sugen på mat?

Jo, han bara växer & växer min "lilla" plutt.

Hur hade vi nu bestämt på lördag? Mötas upp i lund 17.30? Ser inte alls fram emot det haha, men jag är i en tråkig period just nu så det är därför =/ Kram

2012-07-23 @ 13:49:38
URL: http://kliingan.blogg.se
Postat av: Tweety

Det var inte roligt. Kan tänka mig att en sådan kragen känns obehaglig att ha, själv hade jag nog fått panik. Hoppas din magen mår bättre, så hur gör du nu, ´skall/kan du fortsätt på helfart? Krya på dig. Peppkram

2012-07-23 @ 15:38:38
URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: ahmet

canim, how are you now? im so worried about you:(

2012-07-23 @ 15:56:32
Postat av: Jenny

Usch, hoppas att du mår bättre.
Du det där med att vilopuls på 41 är normalt om man tränar kan kanske stämma in om man är elitidrottare som tränar 7timmar om dagen.
Min man fick en pacemaker inopererad förra veckan pga just låg vilopuls och svimmning.
Han har oxå fått höra hela livet att han är extremt vältränad men det stämde inte riktigt.
Inte för att skrämma upp dig men be vårdcentarelen att skicka dig till en hjärtläkare, så dom kan kolla upp din vilopuls, kvinnor ska ha mellan 60-80.
Så snälla ta din låga vilopuls på allvar, har du samma fel som gubben så får man inte köra bil förens man fått pacemaker. Han fick reda på detta då han låg på hjärtintensiven. På akuten trodde dom att det var en vanlig svimmning och slag i skallen. Men det blev väldig fart på doktorena då han svimmade igen på akuten och dom såg att han fick ett kort hjärtstopp (svimmningen).

2012-07-23 @ 17:40:25
Postat av: Linda

Men fy så hemskt! Men vilken tur att det inte blev någon blödning! Krya på dig, nu hoppas jag du mår bättre snart!

2012-07-24 @ 00:08:43
URL: http://goingsmaller.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men oj, först bilolycka och sen detta. Krya på dig.

2012-07-24 @ 02:04:04
Postat av: Anonym

Men oj, först va du med i en bilolycka och nu detta. Blir en lång sjukskrivning för dig :(
Krya på dig!
Hitta din blogg av en slump :)

2012-07-24 @ 02:13:30
Postat av: Birsen

Nu kommer du säkert hata mig men jag säger det ändå. Jag tror på att det va dieten som orsakade det. Man kan inte flyta hur länge som helst och spesicellt inte när man jobbar, tränar och flänger runt som du gör. Tycker du ska t aupp det med din kostrådgivare för jag yckr att det är ett tecken från kroppen som börjat säga ifrån nu.
Sköt om dig vännen. Kram

Svar: Inget fel på min diet Birsen men tack för din omtanke vännen.. Kram!
Liinda

2012-07-24 @ 22:35:48
URL: http://bisicik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0