Första gruppträffen.

Ja, den första gruppträffen var i tisdags och gick superbra. Vi fick presentera oss för varandra. Jag var den yngsta och den äldsta var 66. Resten var mellan 30-50 år. Höhö, kände mig som en snorunge som satt med farmor och farbror typ. Nä men det blir nog en bra grupp tror jag. Alla verkar glada och öppna så det är bara roligt.

Vi gick inte igenom så supermycket mer än att presentera oss och ta oss tid till att lyssna på den mentala träningen (som faktiskt piggade upp mig).

Annars gick vi igenom vad helfart betyder, samt halvfart (det som man går på efter man gått på helfart eller om man startar på halvfart direkt och skippar helfarten). Vi gick också igenom hur viktigt vattnet var för oss som ville gå ner i vikt, speciellt när man går på helfart/halvfart och hur mycket vi minst måste dricka om dagen. Går man på helfart ska man dricka 2-2½ liter om dagen, går man på halvfart 1-1½ liter (minst). 

Sedan fick vi hemläxa också som ska vara gjord till nästa gång, som innefattar mental träning (lyssna på CD:n spår 2 i 7 dgr), mental näring (glädja oss över vårt beslut att starta), rörelseglädje (en promenad varannan dag på minst 20 minuter - men sen får vi träna mer också såklart!) och god energi som innebär att jag på helfart ska dricka mycket vatten medan dom på halvfart ska fundera över recept som kan göras om för att passa Xtravaganza.

Jag kunde ha vägt mig i tisdags när jag var där, men jag valde att inte göra det. Jag tänkte göra det nästa gång istället då jag gått på helfart 3 veckor. Helfart funkar riktigt bra för mig. Jag känner ingen hunger, inget sug, magen krånglar inte och jag vaknar pigg på morgonen. Eller, så pigg man kan vara när klockan ibland ringer halv fem. Men som idag när jag äe ledig så vaknade jag kvart över sju och var pigg, fast jag gick och la mig vid tolvtiden.

Ja, det var väl allt egentligen. Nu ska jag ta mig ut i stallet och ta ut hästarna. Sedan blir det till att mocka och kanske ta en promenad i stormen. Jag känner mig laddad. Ska frysa upp mitt kort på gymmet också så jag kan börja träna där igen. Nu är jag på gång!



I miss my old body (and clothes ofc).


Kommentarer
Postat av: ord blir meningar

du klarar det galant! duktig du är :)

2012-02-23 @ 14:40:38
URL: http://ordblirmeningar.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Härligt att det gick bra - har du inte alls vägt dig sedan du började?

2012-02-23 @ 19:03:25
URL: http://kliingan.blogg.se/
Postat av: Emma

Frysa upp? Inte tina upp? Hihi=)

2012-02-26 @ 01:11:22
URL: http://enl87.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0