Vägning!

Igår var det ju dags att vägas igen. Det gjorde jag också.
 
Sedan sista vägningen för två veckor sedan, har jag gått ner 5,5 kg. Det ger en sammanlagd viktnedgång på 50,5 kg.
 
Det känns så jävla gött men innerst inne önskar jag verkligen att jag går ner minst 1,2 kilo till innan nyår. Det vore verkligen härligt att fira in nyår på en vikt som närmar sig målvikten.
 
För er som vill veta lite fler siffror så kan jag berätta att jag sedan den senaste helhetsvägningen tappat 1,7 poäng på BMI-skalan. Av dessa 5,5 kilona, var 3 kilo i rent fett medan jag tappat 1,8 kilo i vätska samt 0,5 kg i muskelmassa. Dessa siffror ska man dock inte ta på så stort allvar när man går på helfart.

Om några veckor ska jag göra om denna vägning och då får man ett bättre resultat som är mer tillförlitligt.

Det roliga är att när jag började på Xtravaganza, hade jag 77,9kg fett på min kropp. Idag har jag 35,9 kg fett på min kropp. Det är helt otroligt. Min midja har krympt totalt 29cm. BMI-mässigt har jag gått från 44,7 till dagens 28,8. Mitt BMI är snart normalt. Helt underbart känns det!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Verkligen bra jobbat!!!

2012-12-13 @ 17:45:42
URL: http://tryingtogetfit.blogg.se
Postat av: Lena

Grattis som f-n! Men hur fasen kan du gå ner 5,5 kg på 2 veckor?? Käkat pulver?

2012-12-13 @ 22:08:13
URL: http://lenaslilla.blogg.se
Postat av: Anonym

Du ser jättepigg och fin ut! Grattis! :)

Svar: Tack så mkt för dina fina ord! :)
Liinda

2012-12-16 @ 15:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0