Vila i frid

När jag kom hem från spinningen och svängde in på vår grusväg, såg jag min katt som låg i gräset. Den katt som inte kom i morse när jag ropade. Direkt när jag såg honom, förstod jag att någonting inte stod rätt till.

Jag stannade bilen, drog åt handbromsen och klev ur. Insåg rätt snabbt att hans ena ben var väldigt vridet. När jag lyfte honom skrek han som en stucken gris och jag förstod att han blivit påkörd. Hans ena bakben bara hängde medan det andra gick att röra på.

Jag klämde och kände på hans mage för att se om han hade några invärtes skador men han var inte varm och han skrek inte heller. Jag slog av bilen och ringde till mamma, typ 20 ggr. Hon svarade inte så jag körde in på gården och stannade bilen igen och ringde och ringde. Hon svarade inte. Jag lirkade mig ur bilen med katten i famnen och tog mig in till vardagsrummet där mammas sambo satt. Med tårarna sprutandes sa jag att han blivit påkörd. Han kastade sig upp ur soffan och gick in i köket för att hämta en papperspåse och bad mig lägga honom där i för "det är bara en katt och ingen hund som är skadad".

Jag vägrade, gick ut på trappan och satte mig för att försöka ringa till mamma igen utan att lyckas. Till slut gick jag in i vardagsrummet och sa att han fick ta honom. Vi la han i papperspåsen och sedan åkte han iväg till grannen som skulle skjuta honom. 3 minuter efter att jag gett honom katten, ringer mamma upp och jag berättar vad som hänt. Hon försökte få tag på sin sambo eftersom hon också inser att benet kan amputeras eller fixas på något sätt. Hon lyckades inte få tag på honom och nu är min underbara, fina, lilla kisse död och just i detta nu blir han begravd där våra andra katter vilar.

Frågan är: vem kör på en katt och sedan sticker? Han låg precis vid vägen och kan omöjligt ha tagit sig mer än 10 meter själv. Min andra fråga är: är en hund mer värd än en katt? Liv som liv, eller? Är det bara värt att rädda en hunds liv, och inte en katts?






Min fina, fina Skruven

Har aldrig haft en katt med den personlighet som han hade.


Kommentarer
Postat av: Katta

Jag vet det suger när kassan är tunn!!! JAg måste säga att såfort du får möjligthet borde du gå på Burnouten. alltså helt stört bra!! KRam

2011-05-12 @ 20:25:48
URL: http://kattasfett.se
Postat av: Sara

Usch vad hemskt... Hemskt ledsen för din skull... Alla husdjur är ju familjemedlemmar och jag förstår att du är ledsen... Kramar till dig!

2011-05-12 @ 21:41:53
URL: http://nyfikenienstrut.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Stackarn! Förstår verkligen inte hur man kan göra så men är ganska vanligt! Vår katt blev också påkörd och var jätte skadad men dom hade bara åkt där ifrån dock så hade han på något sätt lyckats krypa hem och låg vid trappen...jätte hemskt!

2011-05-12 @ 22:12:05
Postat av: Pauline

Jag beklagar verkligen :( Jag tycker det är jätte fel av din mammas sambo att säga att det bara är en katt. Det är också ett liv! Framförallt en vän!

2011-05-13 @ 00:12:21
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Linda

först o främst beklagar jag sorgen, det är aldrig lätt att förlora en familjemedlem (som jag faktiskt tycker att både katter o hundar är) :( och sen, vad fan är det för elak människa som kör på ett oskyldigt djur och sen sticker?! fyfan för såna människor alltså! och sen, en katt och en hund är lika mycket värda, iallafall i mina ögon (har både katter o hundar själv). kram på dig tjejen

2011-05-13 @ 18:44:21
URL: http://psykedeliaa.blogspot.com
Postat av: Anna - Ensamstående ung mamma till Saga & gravid i vecka 33!

Uscha! Alla liv är lika mkt värda, det spelar väl ingen roll om det är en katt, hund eller häst heller!

Stackars kissen..

2011-05-14 @ 11:38:50
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Jennifer

Vila i frid Skruven!

2011-05-17 @ 15:13:05
URL: http://kliingan.blogg.se/
Postat av: Laura

Men lilla plutten. :( Nu har jag tårar i ögonen. :( Vila i frid Skruven!



2011-05-19 @ 02:18:52
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: angelica

FYFAN vad hemskt lider med dig..kunde inte läsa slutet för jag HATAR såna historier =/



hade en katt förut som faktiskt var väldigt lik din. min lilla bebis, roy. världens goaste. han var borta rätt länge och det var snö ute, så jag var väldigt orolig, vi var ute o ropade på han flera gånger men hörde inget. sen så letade min lillesyster på tomten och hittade honom under verandan, död. fy vad hemskt det var!! visste inte vad som hade hänt honom heller..uscha

2011-05-19 @ 13:22:38
URL: http://snultan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0