"Du har en stor och väldigt fin tricepsmuskel"

Eller aa, det kändes inte så mycket men ändå aj. Blödde som en stucken jävla gris (vilket jag också var, hähähä) när dom stack mig för sista Twinrixsprutan, något jag aldrig gjort vid de andra 2 tidigare sprutorna.  

Men detta kan väl iofs dock bero på att jag lät en student sticka mig. Vafan, jag pluggar medicin och vet hur bra det är när patienterna säger att studenten får tuta och köra. Dessutom är jag så jäkla van vid att bli stucken så jag tänkte "go for it".

Handledaren kände och klämde på armen för att hitta muskeln. "Ja, då får du gräva på bra", sa jag. Hon kontrade med: "Näääe, du har en stor och väldigt fin tricepsmuskel här". Ojojojoj, jag tackar jag! Sedan fick studenten klämma och känna lite innan hon stack, för att sprutan skulle hamna på rätt ställe liksom.

Allt gick bra, det brände och spände som det gjort tidigare men när hon drog ut nålen, kom hon åt något kärl. Jag droppade hela "servetten" på sängen full av blod och dom kom med x antal kompresser. Till slut slutade det blöda och jag fick ett litet miniplåster. Hahaha! Sjuksköterskan som var handledare hade aldrig någonsin varit med om det tidigare. Haha!

Nåja, 580 spänn gick tredje sprutan på vilket jag borde ha prutat ner eftersom jag fick sitta i väntrummet och vänta i nästan 45 minuter. Oh well, nu är jag skyddad resten av livet för hepatit A och B så det känns ju bra. Synd bara att det gått på närmare 1800 kronor. Men det snackar vi inte om för nu är jag skyddad och klar! Redo för fler Afrikaresor!


Kommentarer
Postat av: Pauline

YEAH! Wakka wakka ey ey!

2011-05-05 @ 11:17:05
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Mallesplace - Go My Own Way

Jisses va dyyyrt!

2011-05-05 @ 16:45:54
URL: http://mallesplace.blogg.se/
Postat av: charloth

Va kostar det 1800 för tre spruter med Twinrix för hepatit A och B?

Fan så tur att jag får göra dom gratis!

Jag väntar på min sista spruta nu.

Skulle tagit den i april men min hepatit läkare sköt upp den till oktober.



Han sa ju längre man väntar med sista sprutan destu bättre tar den!



Hoppas du har det bra :)



Kram

2011-05-05 @ 19:55:48
URL: http://sleepingangels.blogg.se/
Postat av: JD | sextiofem kilo ska bort

vill bara påminna om att det är viktupdate på söndag, så glöm inte att höra av dig :)

2011-05-06 @ 09:21:55
URL: http://josdil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0