SÅ JÄVLA GLAD!

Min häst blev igår helt friskförklarad.

För er som inte hängt med, eller som kanske är nya här så blev min häst sjuk förra sommaren i borrelia och lichia och blev då behandlad för det med en spruta gedd av en veterinär varje dag i en veckas tid. Han rasade snabbt i vikt när han blev sjuk vilket gjorde att han fick ett blåsljud på hjärtat. Vi åkte dock ner på kliniken för att kolla upp hans hosta. Vi var till kliniken för 2 år sedan eftersom han hostade då också och fick då slemlösande för att bli bra. Därför blev jag lite orolig när ha började hosta nu igen.

Han har ett litet blåsljud på hjärtat på den vänstra sidan kvar men det ska tydligen inte vara något farligt. Han hade inte ens något slem i luftvägarna, utan var bara irriterad i luftvägarna, förmodligen pga damm och fick därflr en puff puff medicin som man ska puffa upp i nosen på honom innan man ska rida för att han inte ska hosta när vi rider eftersom det lägger sig som en hinna i luftvägarna = Vi har fått klartecken för att börja träna igen = I höst ska jag ut på min första tävling på cirka 4 år. Punkt slut!

Så nu väntar hårt jobb och mycket träning så fort som jag satt ihop min hästtransport igen och fått den besiktad. Men GUD vad jag längtar!

Sommarbetet är även också redan fixat så jag slipper gå runt och oroa mig för det.

Fyfan alltså. Ni kan inte förstå hur pass glad jag är. Underbart!

Veterinären blev impad på hur fina tänder han har för att vara så pass gammal som han är, och även att han hade så pass stort förtroende för mig och litade på mig. I och för sig var han lite drogad men det behöver vi inte prata så högt om.



Min fina pojk, sommaren 2009.


Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Saga och i längtan efter pyret i magen med BF 1/7-2011!

Fy fan, vad roligt!!

Helt underbart att höra, äntligen :D

2011-01-23 @ 20:15:05
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Julia

Vad roligt att høra att din hær ær friskførklarad! Det måste vara en stor lættnad.

2011-01-23 @ 20:38:13
URL: http://jeldh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0