Marockoresan dag 5 (30 december 2010)

Jag vaknade på morgonen av att jag hörde hur Pauline duschade. Hon passade minsann på när jag sov den där lilla fröken att göra både det ena och det andra och det tredje. Hahaha! Hon var pigg som en lärka medan jag var halvt om halvt död men eftersom jag kom hem seeent så är det ganska så godkänt!


Taggad Palle!


Trött Linda!


Klockan tolv blev vi dock väckta på nytt av den marockanska väckarklockan... HAHA!










Vi käkade frukost och klädde på oss för idag var det dags för shopping! Vi skulle åka lite längre utanför själva turiststället, till en marknad som var enorm och där priserna är lägre. Det såg ut som en svensk loppis, allt var inomhus under tak, förutom fruktstället som var utomhus. Vi fick en tillsägelse av Mouloud som sa att det var han som skulle fråga om priserna, annars skulle det minsann bli dyrt. Sagt och gjort, jag lyssnade på min man och körde stenhårt på det. Jag blev lite kär i en kameleont också.


Den var typ trasig ju för den blev inte vit! Skit-kameleont!


Klibbiga tår!


Däremot gick jag och höll i pengarna som fan, äkta arabfru liksom. Köpte bara några örhängen medan Pauline shoppade stenhårt. Jag tog tyvärr inte så mycket bilder denna dag, (men vi tog desto mer bilder där när vi var dit den andra gången på marknaden) men den var enorm, vi gick och gick och gick och till slut kände vi att vi var färdigshoppade och åkte då tillbaka till hotellet.


Storshopparn!


När vi kommit tillbaka och bytt om, lämnade vi hotellet och gick till ett internetcafé för att kolla vad som hände i Sverige. Under tiden som vi gjorde detta, skulle Mouloud möta upp Rachid och åka till polisstationen med våra papper. För er som har mig på Facebook så såg ni min fina uppdatering. Haha! Jag kollade även lite information om skolan, och jag hade kommit in på 3 kurser av fem som jag sökt, den fjärde var jag reserv på eftersom det var enormt många sökande och den sista kursen blev jag struken från eftersom jag var antagen till de andra.


Segaste datorn ever!


Amehh, hur gör jag matta nu då? HAHA!


Taggad!




Glad!

Vi gick dock bet på dom jävla tangentborden. Fyfan säger jag bara. Alla tecken som utropstecken, frågetecken, understreck osv satt ju helt jävla knäppt. Så jag fick psykbryt på skiten. Jag har ju använt svenska och turkiska tangentbord, men franska?! Oh my fucking god!


PSYKBRYT!




Skit-tangentbords-helvete!


Dessvärre blev vi bara kvar på internetcafét 45 minuter eftersom Mouloud kom tillbaka och var helt förstörd. Han hade fått ett samtal från sin bror som var hemma i Sidi Ifni om att deras mamma var riktigt, riktigt sjuk och var döende. Hon har varit sjuk i 3 år från och till. Haft mycket problem med bronkit och andra luftrörsproblem. Tanken var att vi skulle åka till Sidi Ifni och hälsa på henne den 2a januari men så blev det ju tyvärr inte..

Vi gick och köpte bröd intill Babel, på ett bageri. Precis när vi kom in så kutade en musjävel över golvet, jag tjöt till och alla glodde på mig. HAHA! Vi gick tillbaka till hotellet och Pauline gick upp och tog en miljon egobilder i sin nya kappa vilket jag också skulle ha gjort om jag var hon eftersom hon blev sjukt jävla smal i den. Under tiden, satt jag nere i hotellobbyn med Mouloud och försökte trösta honom lite medan vi väntade på Rachid. Mouloud tänkte nämligen åka tillbaka till Sidi Ifni dagen därpå men ville inte att vi skulle vara ensamma på nyårsafton då det skulle vara sjukt mycket folk i rörelse. Rachid släppte sina planer för kvällen och sa att han självklart skulle följa med oss. De gick till moskén och bad för Moulouds mamma medan jag och Pauline gjorde oss i ordning för kvällen.


Snyggve!



På kvällen gick vi och åt på Babel och gick sedan tillbaka till hotellet, och sedan vidare ner till stranden för en liten promenad då jag såg en enorm jävla gräshoppa som ville döda mig. Flög och hade sig. Nasty!


La tour de Babel, favoritrestaurangen!


Mätta och belåtna.


Huge shit!


Kommentarer
Postat av: Birsen

hahahhaha...fan va jag skrattade...vilken rolig väckarklocka ni har hahahhaha....

2011-01-30 @ 07:51:14
URL: http://efesmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken super resa ni verkar ha haft!! Woop:) Vill oxå åka bort juu!

2011-01-30 @ 17:17:46
URL: http://saaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0