Släpp kontrollen

Förra tisdagen var jag till min nya dietist för andra gången och vet ni vad hon sa?

Släpp kontrollen!

Jag är en sån som kör all or nothing. Om jag ska träna så ska jag träna varje dag, annars är det inte tillräckligt bra för mig. Om jag ska äta rätt så ska ALLT vara totalrätt, annars är jag dålig.

Det sitter långt inne i mig att förstå att om jag tränar 2 dagar en vecka så är det bättre än att träna 0 dagar. Det sitter även långt inne att förstå att om jag missköter mig lite en dag så är inte hela dagen förstörd.

Det är svårt när man växt upp med att allting alltid ska vara perfekt, annars är det inte bra nog. Det är svårt när man har så höga krav på sig själv och tycker att man är dålig bara för att man inte kan/hinner/orkar träna 7 dagar i veckan och aldrig ens unnar sig en chokladbit eller en pizza.

I slutet av januari/början av februari ska jag börja träna igen. Det är lika bra att vara realistisk och inte låta träningskortet ticka en massa tid när jag inte kommer att ha tid att träna pga att jag åker utomlands i januari och dessutom har en tenta innan dess.

Hoppas ni haft en bra jul allihopa som fortfarande tittar in här dagligen, trots att min uppdatering suger ganska så hårt.



Jag och Elin på Liseberg hösten 2011.


Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

Tur för dig!

2011-12-29 @ 23:01:57
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: Mizca

Svar: HEhe.. Det kan jag tänka mig, ja, storleken har verkligen betydelse.. även om folk säger annat.

2011-12-30 @ 11:14:59
URL: http://w

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0