Resan färdigplanerad!

Jajamensan, igår betalade jag det sista hotellet så nu är resan klappad och klar. Jag har ju lite diskret flikat in att jag ska ligga på en sandstrand i december, utan vidare information. Nu är allting klart!

Jag ska till Afrika, Marocko, Agadir! Vi var och tog den första hepatitsprutan i fredags, nästa ska tas om en månad och den tredje om ett halvår!

Vår resplan ser ut så här:
Vi åker den 26e december klockan 15:40 från Köpenhamn, landar i Madrid 19:00 och övernattar där en natt på detta hotell:

Den 27e december klockan 10:30 åker vi från Madrid, till Casablanca där vi landar med planet klockan 11:10 för att därefter antingen åka tåg eller taxi ner till...

Där ska vi bo på detta hotell:

På morgonen den 8:e januari, åker vi upp till Casablanca igen för att ha en heldag där med shopping och god mat. Sedan sover vi en natt på detta lyxhotell:

Den 9:e januari beger vi oss till flygplatsen för att åka tillbaka till Madrid klockan 11:55 där vi ska spendera ytterligare ett dygn med spansk shopping och spana på snygga spanjorer/käka massa god mat. Då sover vi återigen här:

Den 10:e januari åker vi klockan 15:15 till London där vi ska spendera några timmar innan vi ska byta till ett annat plan som går hem till Köpenhamn igen och landar då 21:25.

Detta blir då våran vintersemester för i år. Det är jag och Pauline som ska åka. Hur tusan hon nu ska klara sig utan bacon i två veckor. Det kommer bli väldigt intressant att se då hon älskar fläsk och bacon. Jag har nämligen pratat med en person som bor i Marocko som säger att det inte finns att köpa bacon där. HA HA HA HA! Tänk om hon får abstinens? Kommer bli minst sagt intressant. Borde kanske packa ner lite bacon ifall att liksom...?




Någon som har varit i Marocko?


Kanske Casablanca/Agadir eller Madrid?

Några tips på vad vi måste se?!


Kommentarer
Postat av: Birsen

lyckost! Vi var ju i Tunisen men gillad einte arabfolket så värst mycket...kanske dom är trevligare i Marocco.



Ja Linda. Jag tror int ejag komme rhoppa tunt mer än såhär. Den gammla bloggen kommer vara mer privat. Den ny akommer vara mer ytlig omman säger så ;)



Puss på dig

2010-10-17 @ 12:47:01
URL: http://efesmamma.blogg.se/
Postat av: Birsen

ja, den ska jag ha kvar och skriva hemlisar i ;-))



Men den lagen kanske finnt i tunisen också då. Därför dom uppfattades som stela.

Mn hur träffade du den där boyen då! I Marocco av alla ställen liskom!!! hahahhaha

2010-10-17 @ 13:24:16
URL: http://efesmamma.blogg.se/
Postat av: Pauline

Baaaaacooooonnn!



sv: Haha! Det visste jag ju.. kanske. Nåja :)

2010-10-17 @ 13:47:15
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Åh vilken nice resa :) Låter inte helt fel alltså! Komma bort från kylan lite! Jag ska iallafall åka kryssning både på julafton och nyår, så får väl glädja mig med det =p hehe.



2010-10-17 @ 16:17:51
URL: http://snultan.blogg.se/
Postat av: Angelica

svar: Det är bra, då känner man lite att man måste gå och träna för att inte göra nån besviken =p haha. Men idag så stänger simhallen tidigt och jag MÅSTE verkligen storstäda min lgh, stinker piss, Har ju små kattungar nu som pissar typ överallt.. så jaa.. Men ska ta en långpromenad sen tänkte jag =)



Hur går det med träning o simning o allt? Hur ser dina matvanor ut föresten? eller funkar de bra liksom att äta bra saker?



Jo, de funkar faktiskt o simma själv. sålänge de inte är massa folk.



Jaa.. vore nice att slippa magen o kunna gå i tajta kläder. lättare att köpa kläder också, alla sorters kläder. och jeans. jag går aldrig i jeans, använder bara leggins för de är ju så skönt o sen lätt att ha när man e lite större.



gud vad duktigt att tappa så mkt i vikt. motivation!! men tråkigt med magproblemen, men hoppas nu då att de ordnat upp sig! man behöver inte massa annat tjafs som man måste tänka på. lättare att bara kunna fokusera starkt på viktminskningen liksom



2010-10-17 @ 16:21:47
URL: http://snultan.blogg.se/
Postat av: Annellisaa

hahaa då får du ju äta:)

2010-10-17 @ 19:31:09
URL: http://annellisaa.blogg.se/
Postat av: Just me...

Tusen tack för ditt stöd, det värmer otroligt mycket!

Kram <3

2010-10-17 @ 20:24:39
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Laura

WOW, vilken häftig resa! Har ni själva planerat allting och pusslat ihop flyg och hotell och sånt? Det verkar ju inte riktigt som en färdig paketresa i alla fall! :) Hotellen verkar också fräscha, hoppas de är det också! :)



KRAM!

2010-10-19 @ 17:49:34
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: Freedomtravel

Vi har också bokat en resa till Marocko, fast till Marrakech. Har inte varit där förut, men tror att en utflykt till Marrakech är intressant liksom kanske en tur ut i öknen med jeep, fyrhjuling eller kamel ;)

Kolla förresten in vår tävling inför resan:

http://www.freedomtravel.se/2010/10/vinn-en-arsforbrukning-lactitravel/

2010-10-24 @ 10:57:14
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0