Minnet är intressant!

I två dagar har vi haft långa föreläsningar om minnet som är sjukt intressant. Imorgon har vi blivit indelade i fyra grupper som ska ha ett varsitt fall med en patient (i pappersform) och vi ska försöka utreda deras dyslexi och hur de är påverkade av minnet. Grymt intressant! Mindre intressant är det att vi bara har fyra timmar på oss och sedan ska vi ha en powerpoint som är klar och kan redovisas på seminariet på fredag..

Har jag nämnt att fallet fick vi utdelat idag och är på 18 sidor engelska? Med ord som är medicinska termer.

Nääe, nu ska jag läsa igenom skiten igen för jag fattar inte ett dugg. Barnet är franskt i alla fall. Så mycket har jag förstått.

Svarar på kommentarer någon dag. Kanske imorgon! För på fredag behöver jag inte kliva upp halv sex! HAHA!

Fan vad denna vecka har varit tuff. Tidiga mornar och sena eftermiddagar men ändå har jag varit ute på min powerwalk i mörkret varje dag. Tur att nästa vecka blir soft i alla fall, då börjar en ny kurs. "Anatomi och fysiologi" och vi går sammanlagt 3 dagar och 12 timmar. Känns behövligt efter en så pass intensiv vecka som denna.



Fönstret är så jävla skitigt för att kattjäveln är och dregglar på det utifrån varje dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0