Kan du höra henne sjunga?

Låten handlar om en tjej som är med om massor av skit. Hennes mamma är sällan hemma, hon är mobbad i skolan, hennes plastpappa slår henne, hon blir våldtagen, hon blir gravid och dom tar ifrån henne hennes barn, hon säljer sin kropp, försöker ta livet av sig men då uppenbarar sig en kille som älskat henne länge som sitter vid hennes sida och bara väntar på att hon ska vakna upp. Så jävla grym låt!

"I 12 timer har han ikke flyttet sig nogle steder.
Han har ventet på at se hende åbne øjnene igen.
Efter han fandt hende, kold og livløs, i hendes seng.
Hun husker ikke meget og hun kan knap nok kende ham.
Han smiler bare og kysser hende på panden en enkelt gang.
Han har altid elsket hende - men gjorde aldrig noget ved det.
Og hun har været for langt ude, til overhovedet at kunne se det.
Men da han tager hendes hånd og aer hendes hår forsigtigt.
Er der noget der siger hende, at det her kunne være rigtigt.
Hun er her stadig - og hun er ikke længere bange.
Hun lukker øjnene, glad for, at nogen hørte hendes sang."


Älskar detta band. Har förövrigt hittat min nya favoritradiostation som inte är någon mindre än den danska Nova Fm. GRYM! Visste ni btw att Veronica Maggio och Agnes är stora i Danmark?


Kommentarer
Postat av: Anna - Gravid & Hundtokig!

Linda? Börjar inte det här med skånskan att gå lite väl långt nu? Jag menar.. Dansk radio? Hehe, nej skämt åsido :P



Danskarna har visst bra smak som diggar Veronica :)



Krams!

2009-09-04 @ 20:41:39
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Susse

Ja det var lite lite folk men skoj ändå :D Jag fullkomligt älskar också nik og jay! Så jävla bra låtar har dem o texter.. Nova fm lyssnar jag alltid på jobbet på bornholm haha :D

2009-09-06 @ 13:24:42
URL: http://moonwaalk.blogg.se/
Postat av: Emma

hahaa tydligen ska jag ner till dig ja ;)

Fast tyvärr ska jag bara ner till dom städerna över en dag, och jag ska ha ansvar över hela klassen hela den dagen xP

Annars hade det ju varit skitkul å träffas å säga hej! :)

2009-09-08 @ 10:20:29
URL: http://supergirlemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0