Skrattretande

Jag som trodde att nu när jag är långledig så skulle jag minsann ha tid till att sitta vid datorn och blogga som aldrig förr men det har helt enkelt inte blivit av ännu. Jag har typ sovit bort två dagar men nu ska jag börja vara lite aktiv igen.. Jag har faktiskt varit så pass duktig att jag städade rummet i söndags och igår höll jag på och tvätta alla kläder och de fyra handdukarna som låg på golvet inne på mitt rum.. Det blev visst hela fyra maskiner.
 

Ojoj, jag måste bygga om min garderob snabbt som fan så jag har plats till allting. Jag var inne på Bo Ohlsson igår för att leta efter en ny garderobstång och lådor som jag ska ha i det andra skåpet som jag har kläder i (jag har nämligen inbyggda garderober i rummet...) men jag hade ju inte mätt hur stora lådorna skulle vara och jag hittade ju inte heller någon stång.

Planeringen för dagen är väl rätt så tråkig. Jag ska ut och göra min powerwalk nu. Sedan ska jag duscha och raka benen (vilket jag borde ha gjort för en vecka sedan) och sedan ska jag torka, sminka mig och åka iväg till Tomelilla för att vara barnvakt. Förhoppningsvis hinner jag in på banken för att sätta in pengar och expert för att köpa ett nytt minneskort tills på torsdag också innan jag ska passa barnen klockan tre. Hur länge jag ska passa dom har jag ingen aning om. Det märker jag väl förhoppningsvis.

På torsdag så åker vi ju bussen till Liseberg, hur tusan det nu ska gå eftersom jag mår sjukt illa när jag åker buss vilket ledde till att mamma alltid skjutsade mig till skolan i gymnasiet men jag får väl försöka härda ut. Det är ju bara fyra timmar.. Vi ska åka klockan nio på morgonen och kommer inte hem igen förrän två på natten. Jag har bokat min mamma att hämta mig då. Det känns säkrast så!

Dagens fetdiss kan ju gå till studera.nu. Jag har skickat in mina kompletterande uppgifter förra lördagen, alltså för snart två veckor sedan och jag har fortfarande inte fått någon bekräftelse på att dom har fått uppgifterna och sista dagen som dom ska ha uppgifterna är på torsdag. Tänk om mina uppgifter skulle vara ute på vift i Sverige liksom och jag tror att dom fått dom? Jag skickade ett mejl för att fråga dom vad dom egentligen håller på med och fick detta jävla flumsvar!

"Din anmälan är under handläggning och det kan dröja innan alla meriter är registrerade. Meriterna granskas och registreras i den datumordning som de kom in till Antagningen. När dina meriter eller kompletteringar har registrerats visas de på Dina sidor.

I och med att det inkommer mycket dokument just nu kan det ta några dagar innan dokumenten är inskannande i vårt system. Dina dokument är inte inskannande ännu, så jag kan inte bekräfta att vi har mottagit dem. Efter att dokumenten är inskannade skall en handläggare titta på dina dokument, så det kan ta några veckor innan du ser dem på dina sidor. "

Det känns ju jävligt lönt. Jag vill ju ha en bekräftelse på om dom fått in dom eller inte. Så jävla svårt är det väl inte att öppna breven och plinga iväg ett email om att dom fått dokumenten. Tänk om dom inte fått dom liksom, då sitter jag här och kan inte söka för att dom varit för sena med att få fingrarna ur arslet och öppnat breven.

Oj vad surt inlägget blev helt plötsligt. Skitsamma.. Nu ska jag ut på powerwalk! När jag kommit hem ikväll så svarar jag på alla kommentarer vilket jag lovat ett tag nu. Men tiden, orken och lusten har helt enkelt inte funnits hos mig. Förlåt för det.

Kommentarer
Postat av: Petter

Först och främst är jag lite sur på dig för att jag inte fick följa din städning i din webcam, svikare där. Sen så vill jag ha bild på dina håriga ben! Seså!

2009-06-16 @ 12:15:57
URL: http://pttr.blogg.se/
Postat av: Aysel Lale R

- hahahha tack o lov att nån vet att "gött" kommer från gbg trakten :D va skaru göra där kiz?

2009-06-16 @ 23:16:16
URL: http://ayseelciik.blogg.se/
Postat av: Lisen

Bollerup känner jag till:)Haha, ja de händer ju lite här i småbyarna, sisådär en eller två gånger om året ;)



Va kul med Liseberg. Älskar att åka en massa karuseller och sådant. Ta en åksjuke tablett så slipper du nog må dåligt på bussen.

2009-06-17 @ 14:16:26
URL: http://lilisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0