Min absoluta favorit

[Detta skrev jag 21.35 och klockan är nu 22.40 och det har fortfarande inte kommit upp på bloggen. Jävla blogg som ska strula jämt!]

Detta är min absoluta favoritfilm. Filmen heter Leon och ni som inte har sett den, måste se den.

Filmen handlar om en mördare vid namn Leon som får betalt för att mörda folk. Vad nu en sån heter. Han bor tillsammans med sin älskade växt som är hans allt. Han vattnar och ställer ut den i ljuset varje dag. Hans käraste ägodel helt enkelt. En dag hjälper han en liten flicka som heter Mathilda när hennes familj blir mördad av en polisinspektör en dag. Hon vill bli lönnmördare (heter det så) precis som honom och Leon lär henne allt han kan.

Här är slutet på filmen, mina absoluta favoritscener. Som jag alltid gråter till. Knepigt att dom är mina favoritscener när jag alltid ska behöva böla ögonen ur mig när jag ser det. Och det är konstigt hur man kan gråta till samma scen även när man sett filmen flera hundra gånger (jo, jag har sett den flera hundra gånger)...

 
Och här börjar jag alltid tjuta värre än någonsin.


This is from....... Mathilda.



Hur vackert är det inte att hon alltid har "honom" nära sig? Åååh.

Ändå tvingar jag mig själv att se filmen om och om igen.
Den är så jäkla fin.

Någon som sett filmen? Är det bara jag som är överkänslig?

Kommentarer
Postat av: Patrik Hallner

haha.. ja mitt rum är tyvärr litet..

Jo tack desamma får man väl lov att säga.. riktigt bra musik.



hmm.min kompis spelar i 93:orna.. Jonas Fisk

2009-01-28 @ 22:19:29
URL: http://patrikhallner.blogg.se/
Postat av: angelica

hehe ah men vitlök e gott

men nä sån vanlig lök usch o fyyy de går inte :D

2009-01-28 @ 22:27:25
URL: http://snultan.blogg.se/
Postat av: sandrahedman

sv: För att det står "starring" (eller något sådant): Jerry Bruckheimer. Nu säger jag det högt varje gång haha!



Fan nu blev man ju sugen på att se den där filmen.

2009-01-28 @ 22:39:03
URL: http://sandrahedman.blogg.se/
Postat av: Jen

Jag hars ett den ett par gånger har den gått på TV. Yrkes mördare tänkte ja på eller så kanske det är Lönn mördare. Usch va hemskt det låter!



Leon ska min andra son heta =)

Fast jag ska rikta in han på rätt yrke...=)



Minns inte om jag böla...men det är tillåtet så bööööla på...





(Jag gråter till Micke & Molle - kanske änu värre)

2009-01-29 @ 15:55:06
URL: http://kampenmotmigsjalv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0