Många dagar sedan sist!

Ja det har varit en del dagar sedan sist jag skrev och det har egentligen inte hänt så mycket här i södern de senaste dagarna. Jag gjorde tentan i måndags. Det kändes bättre än väntat men jag är 99,9% säker på att jag misslyckades. Sällan jag kan förstå minsta lilla betydande bokstav i en minoritetsdialekt i kinesiska. Fetglöm det liksom. Nåja, jag hoppas vi får veta hur det gått imorgon i alla fall..

Vi har börjat på fortsättningskursen i Lingvistik nu också som handlar om universitetsgrammatik vilket ställer till det för mig. Jag har alltid trott att man säger "Igår glömde jag inte paraplyet" men nej då, det hette visst "Jag glömde inte paraplyet igår" Wtf? Ursäkta mig att jag är kass på svenska. Hahaha! Jag var tydligen den enda i klassen som sa så också. Alla blondiner mot mig. Typ. Alla bara kollade på mig som att jag var helt dum i huvudet och jag kände mig som vääääärsta blatten. Böööeeeh.

Idag så har jag shoppat. Jag har köpt en sprillans ny tv. En Philips 32PFL3904. Jajamensan. 32" och förhoppningsvis grym. Undrar bara hur jag ska få plats med den. Just nu har jag liksom en 19" tv på rummet så den andra är typ dubbelt så stor. Hehehehe. Men de som var mindre kostade inte så mycket mindre så då var det lika bra att gå all in för en större tv som jag kan ta med mig när jag flyttar hemifrån vilket förhoppningsvis blir relativt snart. Så jaaa, den kostade "bara" 4138 kronor med frakt så förhoppningsvis ska det gå att tränga in den i mitt lilla rum. Snygg var den i alla fall.

Här är en bild på min nya make:

Här är en bild på min nuvarande make:



Hehehehehehehehehehehehehehe lite ont om plats kanske? Maj gaaaaad. Vad har jag gjort?! Nåja, old fashion ut, plattskärm in!


Kommentarer
Postat av: petter

Du whinade ju massa om att du var pank förut! Så köper du värsta monster-tvn! Dåååååligt!



2009-12-03 @ 21:54:54
URL: http://pttr.blogg.se/
Postat av: Louise S.A.

Men Linda, det fattar du väl...du är ju turk. Klart du inte säger som vi svennemänniskor gör.

På tal om det, gissa vad som hände när jag var hemme i Sverige, Göteborg och ska gå till tåget med min tunga resväska för att åka hem till mamma.

En (jag är nästan helt säker på det) asyr säger till mig (och min resväska)

Kan du köra snabbare jävla svenne balle!!

HAHAHHAHAHAHAHHAHAHHAHHAHAHAHHAHAHA

Jag höll på att dö av skratt!



Anyway, vad var det som hade hänt..du skrev något om det. Du vet Turkiet osv osv....

You must tell me.



Förövrigt är turkiska otroligt svårt språk men det går frammåt för mig.

Dessutom är det konstigt nog otroligt lätt att lära sig, och använda, alla fula ord.



Kram

2009-12-08 @ 11:23:06
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0