Bra dag!

Denna dag har hittills varit grymt bra. Jag la in två annonser på blocket och jag har redan fått svar på dom båda. Den första handlade om att jag sökte bete till mina tre hästar där en man nyss ringde. Betet ligger precis i Tryde vilket ligger precis mellan mitt hem och Tosselilla där jag förhoppningsvis får jobba i sommar också. Imorgon är sista dagen som man ska få svar så nu håller vi alla tummar vi kan för att jag ska få jobba där i sommar också. Till helgen skulle vi förhoppningsvis åka dit och kolla på hur betet ser ut. 5000 kronor ville han ha för säsongen och då får hästarna en egen privat hage och rubbet förhoppningsvis.

Den andra annonsen handlade om 93 böcker som jag försöker sälja och där hörde en tjej av sig också så förhoppningsvis så får jag dom sålda snart.

Imorse ringde jag och pratade med Försäkringskassan angående ett skolarbete och hon gav mig också en e-mail till en tjej som kan svara på lite andra frågor som jag har. Jag har också fått svar från en annan tjej angående en intervju som jag ska göra. Så nu ska jag bara skriva ihop frågorna och skicka iväg dom snabbt som attan! 

Vad mer bra har hänt idag då? Joo, jag har varit ute och vandrat. Vägt mig har jag gjort också och tro det eller ej men det stod minus på vågen. Helt underbart! Nu håller vi tummarna för att det håller i sig.

Nu ska jag kila iväg och laga middag. Mami är ju hos morfar och äter gotti där så jag ska laga lasagne till oss härhemma. Mums!

Ey kompis, det går bra nu! Förhoppningsvis...


Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

Ha ha ha nä men hög på en sockerkick!

2009-04-06 @ 17:56:36
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Välkommen till Dom Glömda Barnen

Barnen´s rätt i samhället



Omhändertagen på mycket tveksamma grunder



Vi är en nystartad förening DOM GLÖMDA BARNEN som vänder sig till de föräldrar som fått sina barn omhändertagna på mycket tveksamma grunder och många gånger utan att få någon rimlig



Vi i föreningen anser att varje barn har rätt till sina föräldrar och sitt nätverk – att föräldrarna i första hand ska få allt stöd och all hjälp så att alla möjligheter först är uttömda innan en placering sker.

Vi anser också att barnen ska placeras på besöksavstånd, så att inte det ska bli ett hinder och orsaka att kontakten bryts med föräldrar eller syskon. Vi vet hur viktig den kontakten är.



Målgrupper

Barn & Ungdomar

Som bor/eller har bott på HVB-hem eller i Familjehem

Föräldrar

Som har/eller har haft ert/era barn på HVB-hem eller Familjehem

Mormor.Farmor.Farfar.Morfar

Som har fått sitt Barnbarn omhändertaget gemon LVU.

Du själva hade kunnat ta hand om ditt barnbarn men inte fått det.

Askungarna

Jag blev inte omhändertagen fick bo hemma med mina biologiska föräldrar men hade det inte bra där

Lagar

Vi håller på att jobba fram lagförslag till Regeringen då Socialtjänsten gör många fel med Omhändertandet av barnen



www.domglomdabarnen.dinstudio.se

2009-04-06 @ 20:05:06
Postat av: Pauline

HAHA! Du liknar en mus på de fotot :P

2009-04-06 @ 22:14:00
URL: http://pupsie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0