700 kg rakt på benet

Jävlar i helvete vad ont jag har i benet. Jag skulle hämta hö idag hos min plastkusin som tagit hem en stoooor rundbal till mig. Jag kommer dit, hela gården är full av blod för dom håller på att stycka grisar. 10 döda grisar hänger i fötterna upp och ner uppskurna inne i ett skjul. Mysigt värre. Hrm...

Nåja, balen blev lastad och jag åkte hem i sakta mak. Kom hem och då började problemet. Jag fick inte av baljäveln och inte fanns det någon hemma som kunda hjälpa mig. I vanliga fall är mina ben så pass starka att jag kan få av balen själv men då väger dom "bara" runt 400 kg som jag lyckas rulla av.

Men till slut efter 6 timmars väntan fick jag hit en person som hjälpte mig av med balen. Jag skulle styra balen, han skulle putta med ett spett för att få loss den. Visst, balen som väger 700 kilo rullar rakt på mig så mitt knä viker sig bakåt och det bara knakar i hela knät..


Den baljäveln fick jag över hela knät som är helt svullet nu. Balen är betydligt större än den ser ut.. Bara i diameter är den runt 250 cm.. Vår dörr är liksom 250 cm hög så ni fattar hur enorm den var. Fyfan! Och även om jag är tjock, lång och fet så är då fan baljäveln större än mig, alltså var det inte snällt av balen att göra så mot mig.

Men nu är knät smort med hästliniment så förhoppningsvis blir det bättre tills imorgon, annars får jag åka in till sjukhuset och se efter om det är något ledband eller något liknande som gått av. 

Jag  blev i alla fall sur och hade riktigt ont i knät så jag gick ut för att gosa med hästarna istället..



Var lugn, jag duschade typ en timme efter bilden togs så håret mår bra nu!

Alltså har typ ingenting hänt idag. Händelselös dag. Meningslöst inlägg. Ont i knät. Bajs.

Nu ska jag kasta mig i sängen och glo på South Park-maratonet som är på Comedy Central.

Vad pysslar ni med ikväll då?

Kommentarer
Postat av: Amanda

Nu blir jag avis, jag vill också ha Comedy Central så jag kan se South Park-maratonet :P

2009-04-25 @ 21:59:41
URL: http://mjuppi.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja det blev faktiskt muffins:D fast jag bakade dom inte själv. Mamma hade på något synskt sätt listat ut att jag var sugen på det och tagit hem det från hennes café :D så där hade jag tur, för jag skulle inte hinna att baka :D

2009-04-25 @ 23:50:45
URL: http://ninasverkersson.blogg.se/
Postat av: Petter

Oj, jävla höbal!!



Kul att du blev misshandlad av lite gräs!!

2009-04-26 @ 01:14:27
URL: http://pttr.blogg.se/
Postat av: maria

he he, jag bodde i Bara innan (svedala kommun) sedan flyttade jag och johan nu i mars till en egen lägenhet i centrala Svedala. Dock går jag i skolan, jobbar, tränar och allt annat i stan (malmö) har ju 15 min med bil dit ;)

2009-04-26 @ 09:06:04
URL: http://mariasplace.blogg.se/
Postat av: Cristian

Kan säga såhär - Teri Hatcher kommer INTE att dö. Utan det är en annan som dör.



Haha :) Har du börjat jobba än då? :) Jag började i Lördags. Full rulle - men sjukt kul :) Har saknat alla där...

2009-04-26 @ 10:15:46
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

Sv. Psykolog är för krångligt för mig, jag skulle inte kunna släppa folks problem och det hade blivit för mycket för mig tror jag..



Men aj!! Jag hoppas du inte har lika ont i dag?!

2009-04-26 @ 10:55:43
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Emily

HAHA TYST! Det är du som har länkat till den på din blogg :) Haha va gölligt, hatar danska, FULASTE SPRÅKET EVER!



Gör det! Och ja klart jag håller tummarna för dig :)

Varför 500? Det står 400 inkl. foto på polisens hemsida ju :)



Oj man tror ju att de där balarna väger hur lite som helst!

2009-04-26 @ 13:03:08
URL: http://emali.blogg.se/
Postat av: thesshanning ~ ur en hästnörds synvinkel

Svar: Men fy vilken dag! :/ hur är det med ditt ben nudå? kan inte ens tänka mig smärtan. Fyfan vad ont. Och jag gnällde över min fot som blev nedtrampad utav min klumpeduns till häst, haha :p om du inte läst senaste inlägget så skulle jag longera henne med ett nytt bett, för att hon skulle få vänja sig vid det. Allt går jättebra osv, tills hela tränset åker ner i backen och runt mig har jag en pigg häst som insett att hon är lös och kan springa hur hon vill,vart hon vill. Kan säga att jag såg nog ganska ful ut där ensam på gården med en häst som lekte röven ur mig. haha! det är så kul att tänka tillbaks på det! Bättre lycka idag hoppas jag, både för dig&mig! :)

2009-04-26 @ 13:07:59
URL: http://thesshanning.blogg.se/
Postat av: ♥Världens Vackraste Flodhäst♥

Oj jag vet inte men jag ska kolla upp det med min data nisse :)



Åhh så du tror att det blir en tös, ja du min magkänsla säger pojk men man vet ju aldrig :)

2009-04-26 @ 13:17:24
URL: http://babymyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0