Vid en dator

Jajamensan, nu sitter jag vid en dator. Har ni saknat mig?

Idag har jag känt mig pigg som fan. Otroligt men sant. I och för sig så somnade jag redan klockan åtta igår kväll och vaknade inte förrän ett imorse så det blev en rejäl utsovning. Men det behövde jag nog eftersom jag inte sovit riktigt på en och en halv vecka. Som sagt så har jag vart på sjukhus. Men nu är jag hemma och allt är bra. Vi lämnar det så. För annars får jag en massa frågor om ditten och datten som jag inte kan svara på. Så vi lämnar det så. De som vill veta, får fråga mig personligen vad det gällde. Låter det bra?

I alla fall så är det mycket att göra härhemma eftersom hästarna förmodligen ska tas hem måndag nästa vecka. Så har jag planerat i alla fall.. Jag ska i alla fall jobba på härhemma så jag får iordning allt.

Detta är det som ska göras innan nästa måndag:

* Damma boxarna.
* Skrubba krubborna.
* Sätta upp nya saltstenshållarna.
* Sätta upp högrindarna (när dom kommer i paketet..)
* Tvätta boxarna med högtryckstvätt.
* Hämta hem hö från Svedala (görs på lördag..)
* Åka till foderhandlaren och köpa mineraler osv.
* Städa höloftet.
* Tvätta alla fodermått i diskmaskinen.
* Tvätta alla hinkarna med diskmedel.
* Beställa örter från örtgården i Lund.
* Ringa Bertil om de stora höbalarna som vi vill köpa.
* Måla spjälerna igen (gjordes senast för 2 år sedan..)
* Laga hagen.
* Städa undan pallkragarna i hagen.
* Fräsa rent runt hagen.
* Sätta upp klocka, rosetter och sådant på väggen igen.
* Städa sadelkammaren.
* Städa foderkammaren.
* Hämta hem halmen.

Jisses, jag kommer inte ens ha tid att sova. Jag hade verkligen inte tid att bli sjuk. Inte bra kan jag säga.

Det enda som jag har haft tid att göra i stallet under sommaren/hösten, är att jag har målat både foderkammaren och sadelkammaren.

Nåja, jag sätter igång redan imorgon. Jag har mycket planerat. Vilken jävla tur att jag varken har jobb eller skola just nu, annars vettefan hur det skulle gå ihop..

Btw så ska jag, Josse och förhoppningsvis Kari till Marocko i April. Som jag längtar!



Kommentarer
Postat av: Emily

svar; vadå meen, du kan ju få lösenordet, innan det sätts :)

2008-09-22 @ 20:30:58
URL: http://emali.blogg.se/
Postat av: Marccus

Hej !

Hoppas som sagt att allting är bra med dig nu. . .

Följer din blogg dagligen och tycker verkligen att det är kul att du är tillbaka i bloggandet igen !

2008-09-23 @ 22:00:20
URL: http://marccus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0