Ändrade planer

Jag åker till Karlskoga och morfar imorgon istället. Jag bokade precis biljetten som sista minute. Det gick på 450 kronor så det är ett rätt så okej pris ändå. 3 byten blir det på väg dit och resan tar 5½ timme. Men det är det värt. Morfar vet inte om att jag ska komma så det kommer bli en överraskning för honom. Nu längtar jag. 

Samtidigt som jag längtar så vet jag inte hur jag kommer reagera när jag ser honom eftersom han har gått ner 20 kilo. Jag pratade med honom i telefon i nästan en timme och vi skämtade på som vanligt. Han lät mycket piggare än vad han gjort tidigare. Jag skojade och sa att det hade vart bättre om vi bytt plats, så hade jag kunnat tappa 20 kilo istället för honom. Haha. Det hade varit härligt.

Samtidigt så är det lite konstigt att åka dit eftersom jag ska sova över där och jag har inte hittat någon plats med lediga rum. Men det löser sig förhoppningsvis. Annars får jag väl sitta på sjukhuset i någon stol hela natten. Det borde gå att lösa tycker jag. Jag vet inte när jag kommer hem igen men det märker vi väl antar jag.

Eftersom tåget går redan imorgon bitti så är det mycket att göra på en gång. Packa ska jag göra och sedan ska jag duscha och skriva klart en ansökan till ett jobb. Full fart framåt med andra ord. Jag ska försöka köpa någon bok som han kanske tycker är intressant när jag är på centralen i Malmö. Usch, nu längtar jag!

Jag vet hur hans reaktion kommer vara: "VAD FAN GÖR DU HÄR?" Hahaha. Jag lovar, dom orden kommer han säga. Det vet jag.

Vi får se om jag uppdaterar någonting innan jag åker iväg, annars så får ni ha det jättebra tills vi hörs igen!

Sen får jag ju inte glömma att packa ner min söta/töntiga present som jag köpte till honom i somras.


Kommentarer
Postat av: alexandra

vem skapade gud? :P

2008-11-16 @ 21:15:58
URL: http://dependence.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad fint och vad härligt att du ska dit, det gör du helt rätt i. Trots sjukdom,trots vikt så är han ju din älskade morfar. Jag har förlorat farmor och morfar i år och det är förjävligt. Kramar

2008-11-16 @ 21:42:47
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: - ● Rebecca ● -

Faktiskt så tycker dom att Svenska tjejer e helt underbara typ. haha

Bra värderingar och ärliga.

fast tjejerna från norrland börjar d gå jävligt mycket snack om..haha



Poängen va ju att du skulle SLUTA ringa..ahhaha

2008-11-16 @ 22:25:41
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck

Han kommer bli jätteglad när du kommer och överraskar honom ;) Ha det toppen!



Om det så hade vart 2.50:- så gör man inte så! Driver man ett företag och säljer saker och får betalt så skall man även skicka varorna. Så är det. Får du inte pengarna eller korten - polisanmäl. Det skall vi om inget mer sker.

2008-11-16 @ 22:33:52
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Julia

VA? ont i axlarna av att stryka?? haha då kan man väl skita i att stryka då om det är så jobbigt?:P

Aww, jag blir helt rörd av ditt inlägg haha:D hahaha nu sitter jag också och tänker på hur han ska reagera hahahXD haha nej men hoppas resan går bra!!:D

2008-11-16 @ 22:49:03
URL: http://juliss.blogg.se/
Postat av: Emilie

Vad sött! :)

2008-11-18 @ 14:12:49
URL: http://emiliel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0