FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEEEEEEEEEEEEN!

FYFAN VAD JAG ÄR BRA!
 


ALLA SMÅ BILDER ÄR KLICKBARA!

Dagen började 06.30 hemma hos Jennika med champagnefrukost. Roligt värre att alla i klassen var med trots att alla inte hade betalat.. Men det löste sig tror jag. Vi fick lite smörgåsar (bullar på skånska) och drack champagne. Ida drack sin äppeljuice hon och hade det trevligt på så vis. Hon gjorde till och med egna bubblor! Den ni, den är avancerad! Hon hade även med sig sin otroligt nya och vackra kamera som hon så stolt visade upp. Hrm.. Hon visade också upp sina härliga kurvor! Jennika var lite rädd att öppna champagnen också eftersom hon inte ville att någon av oss skulle bli blind såhär på studentdagen.. Allt slutade som tur var lyckligt.

 

  

  

 

  


Efter att vi käkat så skulle vi gå till skolan från Jennika eftersom vi skulle vara där 8. Studentbilden togs ju 8.14 för oss så det gällde ju att vara där i tid så vi inte missade det..

 


Efter det så fick vi vänta till klockan 9 innan vi blev insläppta i skolan för rektorns tal, stipendieutdelning, sång och allt annat smått och gott. Så då passade alla på att ta lite bilder. Madeleine och Hanna fick stipendierna i vår klass. Roligt roligt! Men jag trodde faktiskt att det var 2 andra som skulle få stipendierna faktiskt. Men det visade bara att det var helt fel tänkt av mig. Henrietta var med i kören och sjöng också. SöööötSpettan! Henne kommer jag sakna massor!


 

  

 


Sen var det dags att få lite blommor av arbetslaget och säga hej då till lärarna i vårt arbetslag. Usch, jag kommer sakna dom känner jag nu.. Fast det kände jag då också. Man känner sig omtyckt och uppskattad av dom..




 
Sen var det bussresa ner till stan där vi skulle äta vår studentlunch. Vi släpptes av vid ÖP-skolan eftersom det var där våra porträttbilder togs. Hela bussresan ner bestod av sång och glada skratt.. Men jag är sjukt jävla sur på klassen som bestämde sig för att vi INTE skulle ta dom porträttbilderna. Jag ville ju för fan ha mina porträttbilder men NEJNEJ. Dom andra ville tydligen inte det. Eller rättare sagt, några ville men andra inte. Varför då inte stanna och vänta på dom som faktiskt ville ta sina bilder? Jag menar, vi hade ju gott om tid för det så jag fattar inte grejjen med det. Usch. Varför ska alltid majoriteten vinna för? Less!


Jaja, vi vandrade sedan hela Gågatan bort till Bryggeriet där vår lunch skulle vara. Gatorna fullkomligt kryllade av studenter och människorna stod bara och kollade. Jävlar vad vi sjöng/skrek. Vi käkade lunch. Ryggbiff eller Kycklingfilé som vi bestämt oss för redan i januari vad vi skulle käka. HAHA! Sen drack vi lite cider. Grymt god halloncider valde jag. Sen blev det lite Turkisk peppar också. Grymt gott. TURK ni vet! Mumma. Vi blev omplåstrade där också. Dom flesta hade fått världens skavsår.. HAHA! Inte minst jag...


 

  

 



 



Sen var det en vandring tillbaka på Gågatan till Donna Gina där vi också tog lite shots och cider för att sedan gå till trappan och vänta på att bli insläppta.

  





När vi väl blivit insläppta så stod vi och skrek i fönstret sådära roligt och fyfan vad vi längtade till trappan. Efter 5 minuter var det vår tur att gå ut på trappan och jävlar vad vi sjöng Barnasinnet! Huvva ja!


(bild lånad av Elin)

Sen så gick jag till dom som skulle ta emot mig och fick lite blommor och nallar. Först hittade jag inte dom eftersom min morfar hade plockat ner mitt plakat som jag sett när vi stod i fönstret.. Usch då var jag på väg att börja lipa. Men till slut så hittade jag dom ju. Mysigt mysigt. Apor, grodor, kaniner, nallar, tutor osv. osv. osv. Morfar hade ont i ryggen så vi gick och satte oss istället. Morfar började pimpla Fanta eftersom han var törstig. SötMorfar min!



Sen var det dags för flaket och efter ett halvt varv på stan så tappade jag min jävla tuta och min huligantuta var slut. Så roligt var det då.. Hrm.. Peter var i alla fall en ängel och var duktig värre. Han som aldrig kört studenter tidigare. Det är tur att man har kontakter ibland. HAHAHA! Hej Bonde-Linda!

   


Efter att vi åkt några varv så fick vi ju hoppa av flaket och säga hej då till Peter. Sen fick jag åka runt i cabben med Per lite. WOHO! Synd bara att jag inte kunde sitta på cabben.. Hrm.. Men det gick ju inte. Lite trist det också. Men efter några varv i stan så åkte vi hem för att möta upp gästerna som kom hem till mig då.



(dock tagna hemma eftersom mamma glömde kameran hemma)

Gästerna kom, presenter likaså. Vi käkade förrätt, huvudrätt, efterrätt och efter det blev det tårta. Med andra ord så gödde mamma oss alla så vi blev fetare än vad vi redan är. Jag hade sagt redan innan att jag skulle åka vid tiotiden eftersom jag köpt biljett till Öja så därför började folket droppa av runt halv tio.

 


Kvart över tio kom Willy eftersom han ville följa med till Öja. Han visste tydligen inte var det var för någonting. Men han kom till mig efter att han kommit hem från lumpen. Han har dåligt lokalsinne för han hittade inte hem till mig? Trots att han vart här några gånger tidigare. Fy dig! Jag och Tina körde och mötte honom eftersom hon ville testa köra cabben också. Hahaha vi trodde det var en bomb i den för den pep non stop. Nåja, vi mötte Willy och körde hem igen. Han fick käka lite och sedan åkte vi för att hämta Elin hemma hos henne.

När vi hämtat Elin och kommit fram till Öja så släpptes hon inte in. Och varför inte det då? JO, HON HADE INGET LEG MED SIG! Det fanns INGEN mottagning på Willy s telefon så där stod vi. Efter ett tag så kom vi överrens om att jag och Willy skulle gå in och fixa en biljett till honom så länge och försöka få mottagning på mobilen. Men det gick icke så bra det. Så vi gick ut till Elin och höll henne sällskap för att försöka hitta nån som vi kände som kunde ge henne lift för att hämta hennes pass. Men ingen kom.. Efter en halvtimme så kom Ida som också glömt sitt leg och eftersom hon bor typ 45 minuter ifrån Ystad så fick hon vända om och åka hem igen. Elin följde med henne.

Sen började det roliga. Vi gick in igen och sedan hade vi det skoj. Madde och Olivia kom sen också. Det var bar, dans och SNUSK! Olivia då! HAHAHAHA! Jaja, det var trevligt i alla fall. Jag hoppas att Willy också tyckte det trots att han såg lite halvt less ut när både jag och Olivia var upptagna på andra håll. HAHA! Förlåt Willy! Hoppas det är okej ändå! Jag träffade massor med folk som jag inte träffat på hur länge som helst. Som Torbjörn Held, grannen Jocke, Malin som gick i vår klass tidigare med flera. Minns inte vilka mer men det var en hel del i alla fall.

På vägen hem sa jag nåt om att Gud smakar äckligt och så är det fan tamme. HAHAHA!

Btw så fick Willy, jag och Elin ta en bild av Ystads Allehanda och vara med på hemsidan. Det var skoj.


Ja, min student kommer jag aldrig glömma i alla fall! Det är en sak som är säker. TACK ALLIHOPA!

BF3C ÄGER ALLA ANDRA! Det känns tråkigt att lämna klassen nu när alla börjat öppna sig för varandra och börjat uppskatta varandra på ett annat sätt. Det är först nu som det känns som en riktig klass. Synd. Jag kommer sakna er allihopa i alla fall. Olivia, Ida, Madde, Elin, Emelie (trots att allt blev som det blev för en dum orsak egentligen också men men...), Madde, Carola, Jennika, Hanna, Heidi, Carro, Therese och Sara. Ni har varit roliga att lära känna och jag hoppas på att vi ses i framtiden igen.

Kommentarer
Postat av: Louise S.A. - Au pair i USA

Fy FAN VA DU ÄR BRA, OCH SNYGG!

även så din morfar.

Hoppas posten slutar krångla snart, så jag kan skicka ditt paket. "Inga paket till europa" säger de just nu. Men de kan inte förklara vad felet är.

STOOOOOOR SUCK!!



Aja, 2 veckor sen jävlar är de jag som bombar dem!!



kramis bananis!

2008-06-07 @ 21:55:55
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Linda och Prinsessan

Ååå vad roligt du verkar ha haft det :) Grattis än en gång gumman.

2008-06-08 @ 10:03:27
URL: http://babymyz.blogg.se/
Postat av: felipao

congratulations!!

2008-06-09 @ 13:08:38
Postat av: Linda

felipao: Thanks :)

2008-06-09 @ 15:17:13
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: angelica

GRATTTIS

2008-06-10 @ 22:49:58
URL: http://snultan.blogg.se/
Postat av: willy

vi blev ju snygga på bilden jue:) glad jag blev för brukar alltid se skit ut på bilder

2008-06-20 @ 16:52:41
Postat av: Linda

Willy : Klart vi blev schnygga ;)

2008-07-02 @ 19:58:43
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0