Snooorsur!

Jag är minst sagt sur om man säger så. Igår kväll låg jag och såg på en film som var på tv. En riktigt spännande film. POFF sa det bara och sen blev hela huset kolsvart. Halv nio på kvällen!

Hela byn var kolsvart eftersom strömmen hade gått.

Trevligt värre. Så jag låg och vände och vred på mig utan att kunna sova. Låg och tänkte en massa och sånt kan ju bli riktigt farligt! Huah..

Jag kom fram till att jag kanske beger mig till Turkiet redan på sportlovet.. Jag menar, jag har ju pengarna så då kan jag väl lika gärna dra mig dit redan nu?

Tillbaka till saken, eftersom det blåser som världens storm ute och mitt fönster inte går att stänga helt så låg jag med två fleecefiltar och ett täcke på mig. Och jag frös. Jag frös så hemskt att jag ropade på hunden så hon kom och la sig på mig. Haha!

Jag somnade runt tolvtiden och vid tre så flög jag upp ur sängen eftersom strömmen gick på igen. Hahaha. Tv:n på högsta volym (självklaaart så hade inte tv-kanalen pausat filmen för min skull), alla lampor igång, tv:n i vardagsrummet stod och tjöööööööt. Jobbigt läge.

Hästarnas vattenskålar frös sönder också eftersom värmekabeln som vi har i röret också slutade fungera när strömmen gick. Olé!

Jaja, nu ska jag bege mig in till byn och hämta ut ett paket. Jag måste köpa schampoo och balsam också eftersom det är helt sluuuut! Otroligt vart allt tar vägen. Man tycker ju inte att man använder så mycket men ändå försvinner en flaska av vardera varje vecka.. Hmm. Jag tror vi har en skurk i huset!

Todeloo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0