Fredagen den fjortonde..

..idag var det tänkt att det skulle vara den sista dagen på praktiken men eftersom jag varit sjuk så har jag torsdag och fredag nästa vecka som jag också ska få komma dit..

Jaaag kommer sakna barnen, rutinerna, personalen och hela kitet.. Det känns otroligt tråkigt att lämna det stället nu.. Jag vill verkligen inte tillbaka till skolan. Jag vill vara med barnen!!!

Aah, jag får skaffa egna barn och jobba som lärare senare i livet. Hela mitt liv kommer kretsa runt barn. HAHA!

Det har känts bättre och bättre och bättre på Längan. Det känns att jag har vuxit som person och att jag behövde ha denna delen av barnåldern på praktik också. Innan har jag haft sexåringar och tioåringar. Så nu var det en bra grej att vara med ett till femåringar. Man lär sig otroligt mycket om sig själv, barnen och hur man ska hantera barnen. Visst, jag passar barn på mornarna och de är tre stycken på 1½ år till 5 år dom med men det är en otroligt skillnad att ha tre och att ha trettio som vandrar runt en.. Som man ska hålla koll på osv..

Under dessa sex veckor tror jag inte heller att jag varit så här trött någon gång så det måste innebära att det tar hårt på en att hålla denna koll på barnen som man faktiskt gör..

image67


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0