Maten då?!

Ja, jag ska vara ärlig när det gäller maten i Norrland. Det blev inte alls som planerat. Jag gick ut hårt och stannade till på Ica det första vi gjorde när Danne hämtade upp mig. Jag köpte kesella och keso, frysta bär, kycklingfiléer, wokgrönsaker att steka och sallad.

Varje morgon har jag ätit min frukost men resterande av dagen har kanske inte varit så som jag önskat då jag inte "hunnit"/glömt bort mellanmål. Dessutom har jag ätit mycket ute på fik och restauranger. Jag har även ätit våra norrländska paradrätter som pölsa, Skelleftetoast och palt som jag tvivlar starkt på är "okej" under halvfarten. Vi har ätit marängswiss också. Ja, det var dumt och jag har inte heller någon förklaring till varför.
 
Jag har gjort mina försök till att välja nyttigt. Jag och Marlene åt salladsbuffé när vi sågs och när jag och Emma fikade, valde jag en lax och spenatpaj framför alla kakor och bullar osv.
 
Jag gjorde mina val men nu är jag tillbaka i vardagen igen och har förberett några matlådor och mellanmål för att komma in på rätt spår igen.
 
Jag är i alla fall ärlig när jag inte gör som det är tänkt att jag ska göra och försöker välja till lite nyttigheter. Som ett exempel så har jag BARA druckit vatten eller mineralvatten istället för sliskiga läsker, har lagt till grönsallad osv.
 

Palt!
 

Pölsa, skippade potatisen och kom ihåg oliverna. Ser ni salladen i bakgrunden också?


Holy fuck, what am I eating?! Frejsan har koll på att riset suger!
 

Marängswiss ja... Skämmes på mig!
 

Skelleftetoast med oxfilé, champinjonstuvning och Västerbottenost.
 

Drack ETT glas vin under hela resan sista kvällen med Emma.
Valde vin istället för en sliskig cider iaf.

Kommentarer
Postat av: Jess

Äh det gör inget... Fort upp på banan igen och fokusera!
Lätt att falla av bara för att man tagit sig lite "semester" en gg..

Glöm det , du njöt nog och nya tag :) du e grym.

2013-01-17 @ 10:18:41
URL: http://Jessansvardag.blogg.se
Postat av: Helena

Kan du inte skriva upp receptet på Skelleftetoasten för den såg väldigt god ut!

Svar: Hej, vi åt den på restaurang så jag har tyvärr inte receptet! :(
Liinda

2013-01-17 @ 12:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0