Den här dagen skulle ju bli bra!

Vaknade imorse lite taggad eftersom jag skulle in till Synsam i Ystad och prova ut nya glasögon. Ni med brillor känner igen känslan! 
 
Kommer dit, sätter mig och gör tusen undersökningar och tester. Slutar med att optikern säger; jag skickar en remiss till ortoptisterna i Kristianstad. Jaha? 
 
Jag har alltid skelat men alltid kunnat kontrollera detta. Dvs spänt ögonen hela tiden för att inte skela. Annars är det coolt som fan med vidvinkelseende. Men men. Öm i ögonen och känner mig alltid trött i dom. Försämrad syn har jag fått och förmodligen en skada. Inte kul.
 
Så jag fick gå därifrån utan en beställning på nya glasögon. Känns lite sådär. Skönt att få kolla upp det helt klart. Antingen så kommer det bli operation eller specialglas. Hoppas lite på en operation även om jag hört att den görs i vaket tillstånd efterom jag använder linser mestadels tiden. 
 
När kommer mitt flyt? Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0