Marockoresan dag 13 (7 januari 2011)

Vi vaknade och låg och drog oss ett tag i sängen innan vi äntligen tog oss upp. Vi åt frukost och sedan gick vi ner till poolen för att sola lite. Sista dagen som vi hade chans att sola, det måste man ta till vara på. Vi åt frukost och sprang ner till poolen så fort den öppnade för att få tag på dynorna som man ligger på. Av någon underlig anledning hade vårt hotell endast två såna och som tur var, fick vi tag på dem.


Min kamera fungerade helt plötsligt. Men inte zoomen.


Vi låg och gottade oss i solen och lyssnade på musik. Grymt skönt var det kan jag lova. Pauline tyckte dock att det var lite varmt och satte sig därför i skuggan och läste lite i en bok medan hon rökte. Helt plötsligt från ingenstans kom mannen som knackade på vår dörr kvällen då vi blev förföljda. Han pratade i telefon och stod bara, precis som han ville verka viktig. Han bjöd oss upp till honom igen på kvällen vid tiotiden för då skulle som supa till tydligen. Haha! Vi sa att vi kanske kommer, och sedan gick han.


Palle pallar inte värmen!



Pressa, pressa, pressa!



Glada Pallen!



Helt inne i musiken!



Linda, do the old ladyyyy! HAHAHA



Den gravida katten!



Lite tomt kanske?


Vid halv fyra tiden när solen försvunnit bakom balkongerna, gick vi upp till rummet och käkade lite nudlar. Jag tvättade även min tuptopp som kamelen hade dregglat på. Aldrig att jag tänkte lägga den i min resväska med den stanken. Vi packade även ner det mesta i väskorna så vi skulle vara redo dagen efter. Vi la oss nog också och vilade, och duschade såklart!


Botten upp!


Vi gjorde upp en plan om hur vi skulle äta för vi skulle kunna hinna med och äta på alla goda ställen igen. Vi bestämde oss för att äta indisk mat denna kväll för att sedan kunna äta på Babel som sista lunch. Så när vi gjort oss klar, väntade vi nere i lobbyn på Mouloud som var tillbaka i Agadir eftersom han skulle följa med oss till Casablanca på lördagen.


Påklädd och klar!



Pallen är REDO!



Smajl!



Sad face. Sista dagen i Agadir!



Men vi ska äta god mat!



Det peacar vi på!



Nu börjar flummet igen.



Flummet har övertaget.



Egobild!



Rökpaus!



Vackra brudar!



Egobilder är bäst!


Han kom till hotellet och vi vandrade ner till stranden och den indiska restaurangen. Denna gång fick vi ingen välkomstdrink. You bastards! Dom trodde nog att dom skrämt bort oss men icke då. Dom hade så underbar mat att vi var tvungna att gå dit. Vi hade ju klänning på oss och det fanns en mening med det, nämligen att vi skulle få plats med mycket mat i magen.


Finfin kväll!



Vacker solnedgång sista kvällen i stan!


Vi beställde in varsin Muttan Handi, Pauline är en härmapa. HAHA! Nä men den maten var så sjuuuuukt god att vi var tvungen att äta det igen. Båda två slickade faten kan jag lova. Mouloud beställde in någon torr och tråkig kyckling istället. Fan man, käka mat liksom! Jag och Pauline gillar mat så vi äter allt! HAHA!



Hungriga brudar!



Mindre hungrig Mulle!



Mulles torra kyckling!



Min Mutta!



Palles negermutta!



Renare än såhär kan det nästan inte bli!


När vi käkat upp maten så beställde vi in en efterätt också, bananasplit fick det minsann bli igen eftersom den var grymt god på restaurangen. Sista dagen får man unna sig liksom.


Rensa tänderna är viktigt!



Mullen och jag!



Pallen!


Vem vinner?!



Helvete vad den lilla mannen är stark!



Min goda banana-split!



Palles goda banana-split och dom icke-goda cigaretterna!


När vi käkat upp, promenerade vi lite på stranden innan vi gick tillbaka till hotellet. Pauline gick upp på rummet medan vi fortsatte ner till stranden igen och gick lite.


Fontänen på torget i mörkret!


Vi satte oss ner igen och kollade på havet. Helt underbart! Han berättade hur mycket jag hjälpt honom under hans svåra tid med sin mamma medan jag var därnere och han berättade hur allt varit. Hans mamma hade dött när han satt bredvid henne. Han hade lagt ett lakan över henne så hans bror och systrar inte skulle behöva se det. Han berättade också att han hade gett henne den present som jag skickat med henne, innan hon dog. Jag gav henne ett hjärta i "sten" med ordet Hope på. Han hade ristat in mitt namn, Fatimas namn (mamman hette Fatima) och det datum då jag och Mouloud började ha kontakt med varandra. Detta hade han lagt vid hennes gravplats. Om detta är sant eller inte, vet jag inte men det lär jag väl märka i framtiden i så fall..

När vi varit iväg 2 timmar, bestämde vi oss för att gå eftersom jag frös lite. Vi gick först till en liten "ocean" som fanns bredvid en nattklubb och under tiden som vi väntade på att en taxi skulle köra förbi så tog vi lite bilder.


Den fina "oceanen" med vattenfall, bro och palmer. Vackert!



Mouloud framför oceanen!



Jag framför oceanen. Sa klart och tydligt: Få med hela palmen.
Men icke då!


När taxin kom, åkte vi hem till Rachid som bodde cirka 3 minuter ifrån vårt hotell med taxi och pratade ännu mer. Jag hade lovat Pauline att jag skulle sova på hotellet och Mouloud ville att jag skulle sova med honom. Vid tretiden sa jag dock att jag var tvungen att åka hem eftersom jag lovat Pauline att jag skulle sova på hotellet, och jag höll mitt ord!

Kommentarer
Postat av: JD | 60 kg ska bort!

ska du till turkiet i sommar? fusk!! jag har fän inte råd :S haha

2011-02-11 @ 10:17:09
URL: http://josdil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0