Shopping i Marocko!

Eftersom jag och Pauline inte har delat bilder med varandra ännu, så får ni vänta lite på bilder och reseberättelse. Men ni kan väl ge er till tåls va? Gött! Under tiden tänkte jag visa lite bilder på min shopping som jag gjorde i Marocko.

Vi åkte till en stor marknad i Agadir eftersom priserna ligger på nästan det dubbla inne i själva turiststället. Även om 30 kr för ett par örhängen inte är mycket, så slår det inte ett pris på 10-15 kronor för ett par örhängen om man åker en liten bit (eftersom taxiresor gick på max 30 dirham=24 svenska kronor)

Marknaden var ENORM. Men den visar jag bilder på senare. Jag visar endast bilder på shoppingen nu.



1. En Chloéväska (säkerligen fake)
2. En fake Gucciväska. (snyggare IRL)
3. Facken på den fejkade Gucciväskan.
4. Svarta converse.
5. Röda converse.
6. En Marocko-tshirt. Storlek M var ENORM!



1. Rökelse.
2. 2 magneter, tjuren från Madrid och kamelen från Agadir.
3. Tasses, eller toffsar till mina svarta gardiner.
4. En marockans tekanna.
5. 2 scarfs. En svart och en guld/orange/röd/rosa.
6. En tavla målad på canvas.



6 smycken.
Från vänster:
1. Fatimas hand+nazar i handen (det vakande ögat)
2. Fatimas hand.
3. Nazarhänge (det vakande ögat)
4. Armand med nyckel-berlocker.
5. Armband med Fatimas hand.
6. Armband med svarta blommor+Fatimas hand som hänge.



En minibänk som innehåller en minikoran.



2 ljuslyktor med life häftig effekt med olika mönster och olika färg.
(ser dock inte lika plastiga ut i verkligheten och är mattare i färgen)



9 par örhängen

Jag köpte allt detta, plus lite souvenirer som jag skulle ge bort, för ungefär 1400 dirham=1120 svenska kronor. 

Jag valde att inte köpa kläder denna gång eftersom jag planerat att komma igång med viktminskningen igen. Det får bli nästa gång jag åker ner som jag shoppar kläder för dom hade faktiskt mycket fina kläder där också! Om det är något ni undrar hur mycket det kostat så får ni fråga!


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha skulle ha skickat med pengar så du kunde fått köpa örhängen åt mig, sjukt snygga!!

2011-01-14 @ 18:49:26
URL: http://2elin.blogspot.com
Postat av: Emma Swärd

fin blogg!



allt bra med dig? :)

2011-01-15 @ 13:57:20
URL: http://emmaswards.blogg.se/
Postat av: Fanny

sv: Tack! Är så nöjd, vilka fina grejer du hittade i marocko!:)

2011-01-15 @ 13:58:07
URL: http://fannythornquist.blogg.se/
Postat av: Emma

åh vad roliga grejer du shoppat!

Ett halsband med fatimas hand har jag suktat efter lääänge..

2011-01-15 @ 22:27:51
URL: http://theemmaworld.blogg.se/
Postat av: Laura

Vilka fina minnen du har köpt, väldigt marockanska! :)

2011-01-18 @ 20:34:15
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag är jättenyfiken på vad conversen kostade!! Ska nämligen till marocko om en vecka!

2011-04-06 @ 17:34:18
Postat av: Linda

Sanna: Oooj. Jag minns inte. Vi var inte på en vanlig shoppingplats, utan på en mer undangömd där allt blev billigare :)

2011-04-11 @ 10:49:21
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Avundsjuk

Fina grejjor !!! :D

2011-06-02 @ 18:19:16
Postat av: June Junarys

Hej, Jag ska snart åka till Marocko, Agadir.

Har du några tips på vart man kan shoppa osv? Skulle vara tacksam för svar på bloggen eller mailen tak :D <3

2011-07-29 @ 23:33:10
URL: http://junarus.blogspot.com
Postat av: June

Hej,



Jag ska själv åka till Marocko om två veckor.

Undrar om du har några förslag på vad man ska köpa där?

Var det något du ångrade att du inte köpte? Var conversen som du köpte äkta eller fejk?

UPPSKATTAR ALLA TIPS JAG KAN FÅ!! SNÄLLA MAILA MIG :D :D kram <3

2011-10-16 @ 17:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0