Marockoresan dag 1 (26 december 2010)

Alla tåg mellan Tomelilla och Malmö var inställda pga snöovädret som dragit in över Skåne. Som tur var, kunde Paulines mamma skjutsa oss till Malmö Central så vi kunde ta tåget från Malmö till Kastrup i Danmark via den nya Citytunneln. Japp, Skåne har ju skaffat någon slags tunnelbana. Vi fick tag på ett tåg ganska så snabbt men det visade att det tåg som vi tog, redan var en halvtimme försenat så vi hade en himla tur som kom när vi kom, annars vet jag inte om vi kunnat ta oss iväg.


Jag i bilen på väg till Malmö


Palle i bilen påväg till Malmö!


Taggade brudar!


Hej då Sverige!


Palle på tåget till Danmark


Jag påväg till Danmark!



Hej Danmark. Typ.


På flygplatsen var vi väldigt tidigt, vilket är bra eftersom jag är världens tidspessimist och är hellre på plats 4 timmar innan jag åker någonstans, bara för att vara säker på att jag kommer dit jag ska. Vi åt iaf en varm smörgås och gick sedan på toa, innan vi fick veta vilken terminal vårt flyg skulle gå ifrån. Vi köpte lite godis och chips, allt för att vara redo inför resan. När vi checkade in, fick vi veta att allt vårt bagage skulle gå direkt till Casablanca och att vi inte skulle hämta ut det på Madrids flygplats vilket säkert är en jättebra idé OM MAN INTE SKA SPENDERA NATTEN I MADRID.


På Kastrup får man inte röka, men man får ta sprutor..

Vi gick igenom kontrollen och självklart pep fanskapet pga våra mobiler och därför blev vi kroppsvisiterade, självklart fick jag en sur jävla afrokärring som inte förstod skämt, i och för sig var hon dansk så det kan ju förklara saken lite. Jag fick även min väska genomsökt eftersom mitt smink såg lite underligt ut. Mannen var hårdhänt och gjorde mos av mina skinkmackor som mamma skickat med. YOU BASTARD!

Vi gick sedan till planet och boardade, vi fick tyvärr inte sitta tillsammans vilket skrämde Pauline lite eftersom hon inte är så jätteförtjust i att flyga. Men allt gick bra, förutom att en jävla bebis bakom mig drog mig i håret non stop. Planet var sjukt trångt så jag hade benen hela vägen fram i sätet framför mig och kunde därför inte ens byta sittställning. ALDRIG MER IBERIA!

Vi landade och snurrade runt inne i flygplatsen innan vi hittade till bagagebandet i hopp om att våra väskor skulle komma ändå, vilket dom såklart inte gjorde. Vi köpte vatten och varsin smörgås till middag och tog med det till hotellet för att äta. Kändes grymt fancy!


Bara gater överallt, inget bagage..

Vi hittade snabbt en taxi och begav oss till hotellet. Spanjoren som körde kunde ingen engelska och han körde som en biltjuv. Jävla blådåre! När vi kom fram till hotellet, blev vi avsläppta på fel sida. Tur man har lokalsinne, annars hade vi nog stått där hela natten. Haha! Han körde självklart omvägar för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Men det är sånt man får leva med när man är turist.

Vi kom fram till receptionen till slut och checkade in hos en sur jävla spanjorska som typ kunde fem engelska ord som man förstod medan resten lät som gröt. Hon ville ha ett kreditkort så det var tur att Palle hade med sig sitt kort. Jag tyckte att det hela var väldigt konstigt eftersom jag redan betalat hotellet och att dom då redan hade mitt kreditkortsnummer registrerat men tydligen dög inte det. Vi bokade även transfer tills morgonen efter.


Receptionen på hotellet. Så jävla snyggt!

Rummet var helt jävla underbart. Snyggt inrett och grymt lyxigt. Vi kände oss lite som tattare när vi satt i den fina, sköna sängen med våra smörgåsar och vatten. På TV:n skrålade ett dubbat Simpsonsavsnitt. Jag somnade sedan innan jag la huvudet på kudden och sov som en gris hela natten.


MINIBAAAAR!
Stäng dörren till minibaren skrek Pauline, annars tallar dom på mitt kort!



Faaancy som sagt!


Kommentarer
Postat av: Laura

Vilket flashigt hotellrum! Men där på flygplatsen så fanns det ju en bild på en rykande cigarett också bredvid sprutan (inte den stora bilden med överstreckad cigarett)? Hmmm... :P

2011-01-24 @ 00:15:48
URL: http://papatya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0